Ważne zasady i reguły użyteczności stron internetowych

Strony internetowe powinny być nie tylko atrakcyjne wizualne ale również użyteczne. Prosta, przejrzysta i intuicyjna strona internetowa jest po prostu łatwa w użytkowaniu. Nasza Agencja przy projektowaniu oraz wdrażaniu stron internetowych kieruje się zasadami UI/UX. Stawiamy nie tylko na atrakcyjny wygląd witryny ale również na jej funkcjonalność. Wszystkie tworzone przez nas strony internetowe oraz sklepy internetowe spełniają wszelkie standardy UI/UX.

ui-ux-strony-www

Tworzenie stron internetowych oraz tworzenie sklepów internetowych zgodnie z zasadami UI/UX

Reguła 7 ± 2

Ograniczony zakres, w jakim ludzki mózg jest wstanie przetwarzać informacje sprawia, że musi on sobie radzić z nimi, dzieląc je na cząstki i urywki. Według badań George’a Millera ludzka pamięć krótkoterminowa może przechowywać jedynie od pięciu do dziesięciu takich fragmentów naraz. Często używa się tego jako argumentu na rzecz ograniczenia liczby elementów menu nawigacyjnego do siedmiu.

Zasada 2 sekund

Istnieje luźna zasada, według której użytkownik nie powinien czekać dłużej niż 2 sekundy na pewnego rodzaju odpowiedzi systemowe, takie jak zmiana aplikacji lub uruchamianie ich. Wspomniane 2 sekundy to dość arbitralna liczba, ale rozsądna. Bliższe prawdy jest stwierdzenie, że im krócej użytkownik musi czekać , tym lepsze są jego doznania.

Zasada 3 kliknięć

Zasada ta twierdzi, że użytkownicy opuszczają stronę, jeśli nie są wstanie znaleźć pożądanych informacji lub skorzystać z funkcji witryny do trzech kliknięć. Wskazuje ona na znaczenie przejrzystej nawigacji, logicznej struktury i łatwej do zrozumienia hierarchii witryny. Ostatecznie jednak konkretna liczba kliknięć nie ma znaczenia – liczy się to, czy użytkownik wie, gdzie jest, gdzie był i dokąd może się udać. Użytkownikowi nie przeszkadza nawet dziesięć kliknięć, o ile czuje, że w pełni rozumie, jak strona działa.

Zasada 80/20

Zasada 80/20 (zasada Pareto) mówi, że 80% skutków wynika z 20% przyczyn. Jest to podstawowa zasada w biznesie – za 80% zakupów odpowiada 20% klientów. Zasada ta odnosi się również do projektowania. Przykładowo do wprowadzenia znaczących ulepszeń może doprowadzić zidentyfikowanie tych 20% użytkowników, klientów, czynności, produktów lub procesów, które odpowiadają za 80% zysku i zwrócenie na nie największej uwagi.

Osiem złotych zasad projektowania interfejsów

→ dąż do spójności
→ daj stałym użytkownikom skróty
→ podawaj użyteczne informacje zwrotne
→ twórz procesy, które prowadzą do określonego celu
→ zapewnij prostą obsługę błędów
→ pozwól na proste cofanie czynności
→ daj poczucie kontroli
→ zmniejsz obciążenie pamięci krótkoterminowej

Prawo Fittsa

Prawo Fittsa jest modelem ludzkiego ruchu, który szacuje czas potrzebny do szybkiego przejścia do miejsca docelowego, przedstawiony jako funkcja odległości od celu i wielkości celu. Reguła ta skłania do rozmieszczania treści tak, by zmaksymalizować ich dostępność i zwiększyć współczynnik klikalności.

Odwrócona piramida

Odwrócona piramida jest stylem redagowania tekstu, w którym streszczenie całości znajduje się na samym początku. Chodzi o znany w dziennikarstwie “efekt wodospadu”, w ramach którego autor daje czytelnikowi natychmiastowy wgląd w temat, o którym pisze. Artykuł zaczyna się od konkluzji, po której znajdują się najważniejsze punkty, a dalej drobne szczegóły, w rodzaju informacji pobocznych. Ponieważ internaucie zależy na natychmiastowej satysfakcji, styl “odwróconej piramidy” znacząco poprawia doznania użytkownika.


Mogą Cię również zainteresować:

CRM – co to jest system CRM?

Crowdfunding – co to właściwie jest finansowanie społecznościowe?

Brief – co to jest brief i jak go stworzyć?

Reklama na Facebooku

Strona internetowa
od 1500 zł

Projektowanie oraz tworzenie stron internetowych WordPress

TAGI:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Polecane artykuły
opinie-z-google

Strona internetowa
od 1500 zł

Projektowanie oraz tworzenie stron internetowych WordPress

Sklep internetowy
od 6000 zł

Projektowanie oraz tworzenie sklepów internetowych WooCommerce

Pozycjonowanie SEO
od 550 zł

Pozycjonowanie stron oraz sklepów internetowych w Google

Projektowanie logo
od 625 zł

Tworzymy projekty logo, zapadające w pamięć

Wyceń stronę internetową

Cennik