Reklama na Facebooku to jeden z najpopularniejszych i najkorzystniejszych sposobów promowania się w internecie. Dzięki systemowi reklamowemu FB Ads możemy wyemitować użytkownikom Facebooka różnorodne reklamy i promować swoją markę lub projekt. Uruchomienie takiej reklamy jest bardzo proste i możliwe do przeprowadzenia samodzielnie nawet w 30 minut przez osoby nieznające się na digital marketingu. W tym tekście przedstawiamy krótki poradnik jak łatwo uruchomić własną reklamę na Facebooku.
Aby rozpocząć tworzenie reklamy na Facebooku, należy ze swojego konta wybrać w prawym górnym menu zakładkę reklama i wejść do menedżera reklam FB Ads. Gdy się już tam znajdziemy, od uruchomienia własnej kampanii reklamowej dzieli nas już tylko 30 minut.
Przed rozpoczęciem konfigurowania reklamy należy pomyśleć o dwóch kwestiach. Pierwszą z nich jest określenie grupy docelowej, czyli zastanowienie się, do jakich osób chcemy dotrzeć. Grupę taką możemy ustalić na podstawie statystyk dotyczących sprzedaży lub na podstawie własnych przemyśleń. Warto zatem przed rozpoczęciem konfigurowania reklamy spisać te wszystkie cechy, które powinni posiadać odbiorcy tak, aby następnie podczas targetowania reklamy jedynie wprowadzać dane, a nie wymyślać je w pośpiechu. Drugim elementem, o jaki powinniśmy zadbać, jest zgromadzenie wszystkich materiałów reklamowych, które zostaną użyte do wykreowania reklamy. Mogą być to grafiki, materiały wideo lub tekst.
Gdy już jesteśmy w menedżerze reklam i kliknęliśmy na przycisk utwórz nową kampanię pierwszym krokiem jest wybranie celu kampanii reklamowej. Facebook Ads daje nam kilkanaście celów do wyboru podzielonych na trzy grupy — świadomość, działania i konwersja. Konkretnymi celami może być rozpoznawalność marki lub zwiększenie zasięgu przy głównym celu świadomości czy ruch, aktywność, wyświetlenie filmu, pozyskiwanie kontaktów lub instalacja aplikacji przy celu działania. Wybierając konwersję mamy do wyboru konwersję, sprzedaż z katalogu czy ruch w firmie. Każdy z celów jest dokładnie opisany w poradniku Facebooka, a my powinniśmy jak najdokładniej wybrać ten, który odpowiada naszym oczekiwaniom. Wybór odpowiedniego celu reklamy będzie skutkował pojawieniem się odpowiednich opcji reklamy i kampanii reklamowej w dalszej części konfiguratora. Przykładowo jeśli wybierzemy wyświetlania wideo, w kolejnych zakładkach znajdziemy miejsce na wgranie pliku wideo.
W drugim kroku tworzenia reklamy na Facebooku będziemy podawali wszystkie informacje związane z samą kampanią reklamową — jej nazwa czy miejsce, do którego chcemy kierować na ruch reklamowy. W tym miejscu ustalamy również budżet i harmonogram. Określając budżet, należy podać budżety dzienny lub całkowity, a nieco niżej ramy czasowe, w jakich chcemy, aby wyświetlała się nasza reklama. W tym miejscu możemy również ustalić konkretne dni tygodnia oraz godzinę, w których ma być emitowana nasza promocja. Warto wykorzystać tę opcję jeśli wiemy kiedy nasi odbiorcy na Facebooku są najbardziej aktywni. Jeśli są to np. uczniowie, warto wybierać godziny przerw lekcyjnych.
Jedną z najważniejszych części tworzenia reklamy na Facebooku jest targetowanie. Jest to określenie grupy odbiorców, którzy zobaczą naszą reklamę. Możemy określać ich na podstawie kilkuset parametrów i określać jakie warunki muszą spełniać, aby reklama mogła zostać im wyświetlana lub jakich spełniać nie mogą. Możemy ustawiać dowolną ilość takich parametrów, a po prawej stronie widzimy licznik, z którego dowiemy się, jak duża jest aktualnie grupa odbiorców. Jeśli naszym celem jest sprzedaż grupę odbiorców, należy maksymalnie zawężać, aby wyemitować reklamę jedynie tym osobom, które z największym prawdopodobieństwem zakupią nasz produkt. Jeśli naszym celem są cele wizerunkowe takie jak zwiększenie świadomości marki lub zasięgu należy grupę rozszerzać tak, aby reklama na Facebooku trafiła do tych wszystkich osób, którzy już tylko teoretycznie mogą zostać naszymi klientami, a nasza marka może ich zainteresować.
Podpowiedź: wybierając podstawowe parametry odbiorców takie jak lokalizacja, wiek czy płeć należy również wybrać język polski. O tym elemencie zapomina wiele osób, a dzięki temu nie będziemy wyświetlali reklamy osobom nieznającym języka polskiego, przebywającym na terenie Polski co zwiększy efektywność naszej reklamy.
Ostatnią opcją do wybrania w tej zakładce jest umiejscowienie reklam. Do wyboru otrzymujemy dwie możliwości – automatyczne umiejscowienie oraz możliwość ręcznego wybrania lokalizacji. Jeśli posiadamy preferencje związane ze statystykami lub chcemy wyemitować konkretną formę reklamy, adekwatną do danego miejsca warto określać miejsca samodzielnie. Jeśli jednak nie posiadamy własnych preferencji możemy pozostawić ten wybór Facebook-owi, a następnie monitorować, w jakich miejscach reklama jest odbierana najlepiej i zmienić ten parametr w trakcie trwania kampanii reklamowej.
Ostatnią zakładką tworzenia reklamy na Facebooku jest plansza dotycząca samego materiału reklamowego. W zależności od wybranej poprzednio opcji otrzymamy możliwe do wyboru formy reklamy. Mogą to być np. istniejący już post, materiał wideo, graficzny, karuzela produktowa, pokaz slajdów czy kolekcja. Są to tylko niektóre dostępne formy. Po prawej stronie będziemy mieli do dyspozycji podgląd tworzonej reklamy, a po lewej stronie będziemy uzupełniali wszystkie dane związane z reklamą takie jak tytuł, opis czy materiały graficzne. Jeśli chcemy zoptymalizować naszą kampanię reklamową, warto stworzy jeden zestaw reklam dla jednej lokalizacji. Dzięki temu będziemy mogli dostosować konkretną reklamę do lokalizacji i maksymalnie wykorzystać jej formę. Stworzenie osobnej reklamy dla jednej formy jednej lokalizacji jest dużo bardziej czasochłonne, ale pomaga korzystnie przedstawić naszą ofertę i sprawić, aby reklama prezentowała się dużo lepiej niż automatycznie dostosowana z ogólnego wzoru.
Podsumowując stworzenie reklamy na Facebooku wcale nie jest takie trudne. Warto podkreślić, że reklama na Facebooku jest dużo tańsza od reklamy AdWords. Myśląc o reklamie na Facebooku może Cię również zainteresować tworzenie landing page. Landing page to strona WordPress typu One Page, której celem jest promocja konkretnej oferty firmy. Strony landing page wykonuje się specjalnie pod konkretne kampanie marketingowe. Reklama na Facebooku to jedna z najtańszych form reklamy w Internecie.
Mogą Cię również zainteresować:
Crowdfunding – co to właściwie jest finansowanie społecznościowe?
Brief – co to jest brief i jak go stworzyć?
Projektowanie oraz tworzenie stron internetowych WordPress
Projektowanie oraz tworzenie stron internetowych WordPress
Projektowanie oraz tworzenie sklepów internetowych WooCommerce
Pozycjonowanie stron oraz sklepów internetowych w Google
Tworzymy projekty logo, zapadające w pamięć
Tworzymy strony internetowe klasy Premium z indywidualną grafiką oraz na autorskich szablonach. Od ponad 13 lat tworzymy strony i sklepy internetowe, które sprzedają! Oferujemy najwyższą jakość usług, ofertę dostosowaną do potrzeb i budżetu, szybki czas realizacji oraz miłą współpracę!
Treści na stronie są własnością intelektualną firmy AW PROJEKT. Ich kopiowanie w całości lub fragmentach jest naruszeniem praw autorskich.
Skontaktuj się z nami aby omówić Twój projekt