Skuteczna oferta sprzedażowa

Początki e-handlu w Polsce można porównać do klasycznej gorączki złota, wystarczyło pojawić się z ofertą na Allegro, a sprzedawało się niemal wszystko. Sprzedaż przez internet szybko przeobraziła się w pełnowartościowy, atrakcyjny i efektywny model biznesowy. Obecnie sklepy internetowe to coraz częściej wybierany model sprzedaży przez Internet.

skuteczna-oferta-sprzedazowa

Sklepy Internetowe, e-handel

Efektywność e-sprzedaży, zgodnie  z odwiecznym prawem podaży i popytu, zaczęła spadać wraz z przyrostem liczby podmiotów handlujących w sieci. Sprzedawcy internetowi, liczący dziś setki tysięcy, spowodowali rozrzedzenie rynku, wzrost konkurencji, spadki marż, a przez to obniżenie rentowności e-handlu.

Dla sprzedawców, którzy z e-commerce wiążą swoją aktywność zawodową, najbardziej aktualnym pytaniem jest: jak w dobie wzmożonej konkurencji przekonać klienta do wyboru mojej oferty?

Skuteczna oferta sprzedażowa – tworzenie sklepów internetowych

Oferta sprzedażowa powinna być budowana przede wszystkim z uwzględnieniem specyfiki jej adresata. Niestety często ten ważny element jest pomijany, co stanowi jedną z przyczyn spadku sprzedaży. Możemy rozróżnić dwa modele handlu online.

→ Model A: sprzedaż dla odbiorców zdefiniowanych i znających produkt. W tym wzorcu komunikat sprzedażowy jest precyzyjnie targetowany. Prezentacja produktu może być zwięzła, konkretna i ograniczona do zademonstrowania najważniejszych danych. Zbędne będzie też rozbudowane omawianie zalet produktu, ponieważ jeśli nie zmieniły się one, są już znane kupującemu.

→ Model B: sprzedaż dla odbiorcy niezdefiniowanego. Ten model obejmuje ogromną większość, wszystkich transakcji zachodzących w serwisach sprzedażowych: aukcjach, sklepach internetowych. W tym modelu adresat oferty nie jest precyzyjnie określony, a sprzedający nie zna stopnia zaangażowania klienta w produkt. Dlatego tak ważne jest przedstawienie produktu przez pryzmat jego najważniejszych zalet oraz korzyści płynących dla nabywcy z jego posiadania. W przypadku odbiorcy niezdefiniowanego, prezentacja produktu musi zawierać swoistą sprzedażową grę wstępną: przedstawiać produkt w szczegółach, eksponować jego zalety, argumentować korzyściami, jakie klient odniesie w przyszłości.

Kupujących można podzielić jeszcze w inny sposób: na racjonalnych i impulsywnych. Cała sztuka to rozpoznać, z jakim klientem ma się do czynienia, i zbudować ofertę spełniającą jego oczekiwania. Wprawdzie ustalenie profilu kupującego jest możliwe w przypadku zaawansowanych i kosztownych badań marketingowych, jednak mali i średni przedsiębiorcy najczęściej nie mają takich możliwości. W takiej sytuacji optymalnym rozwiązaniem, jest tworzenie ofert uniwersalnych, czyli przyjęcie założenia, że klient nie ma pełnej wiedzy o Twoim produkcie ani świadomości korzyści, jakich mu on dostarczy. Istota takiej oferty jest połączenie elementów racjonalnych oraz emocjonalnych.

Interesuje Cię wykonanie strony internetowej? 🎯 w tych miastach nas znajdziesz:

✔️ Strony Internetowe Łódź
✔️ Strony internetowe Warszawa
✔️ Strony internetowe Toruń
✔️ Strony internetowe Skierniewice
✔️ Strony internetowe Radom
✔️ Strony internetowe Bełchatów
✔️ Strony internetowe Częstochowa
✔️ Strony internetowe Kielce
✔️ Strony internetowe Bydgoszcz
✔️ Strony internetowe Poznań
✔️ Strony internetowe Gdańsk
✔️ Strony internetowe Szczecin

 

Strona internetowa
od 1500 zł

Projektowanie oraz tworzenie stron internetowych WordPress

TAGI:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Polecane artykuły
opinie-z-google

Strona internetowa
od 1500 zł

Projektowanie oraz tworzenie stron internetowych WordPress

Sklep internetowy
od 6000 zł

Projektowanie oraz tworzenie sklepów internetowych WooCommerce

Pozycjonowanie SEO
od 550 zł

Pozycjonowanie stron oraz sklepów internetowych w Google

Projektowanie logo
od 625 zł

Tworzymy projekty logo, zapadające w pamięć

Wyceń stronę internetową

Cennik