Początki e-handlu w Polsce można porównać do klasycznej gorączki złota, wystarczyło pojawić się z ofertą na Allegro, a sprzedawało się niemal wszystko. Sprzedaż przez internet szybko przeobraziła się w pełnowartościowy, atrakcyjny i efektywny model biznesowy. Obecnie sklepy internetowe to coraz częściej wybierany model sprzedaży przez Internet.
Efektywność e-sprzedaży, zgodnie z odwiecznym prawem podaży i popytu, zaczęła spadać wraz z przyrostem liczby podmiotów handlujących w sieci. Sprzedawcy internetowi, liczący dziś setki tysięcy, spowodowali rozrzedzenie rynku, wzrost konkurencji, spadki marż, a przez to obniżenie rentowności e-handlu.
Dla sprzedawców, którzy z e-commerce wiążą swoją aktywność zawodową, najbardziej aktualnym pytaniem jest: jak w dobie wzmożonej konkurencji przekonać klienta do wyboru mojej oferty?
Oferta sprzedażowa powinna być budowana przede wszystkim z uwzględnieniem specyfiki jej adresata. Niestety często ten ważny element jest pomijany, co stanowi jedną z przyczyn spadku sprzedaży. Możemy rozróżnić dwa modele handlu online.
→ Model A: sprzedaż dla odbiorców zdefiniowanych i znających produkt. W tym wzorcu komunikat sprzedażowy jest precyzyjnie targetowany. Prezentacja produktu może być zwięzła, konkretna i ograniczona do zademonstrowania najważniejszych danych. Zbędne będzie też rozbudowane omawianie zalet produktu, ponieważ jeśli nie zmieniły się one, są już znane kupującemu.
→ Model B: sprzedaż dla odbiorcy niezdefiniowanego. Ten model obejmuje ogromną większość, wszystkich transakcji zachodzących w serwisach sprzedażowych: aukcjach, sklepach internetowych. W tym modelu adresat oferty nie jest precyzyjnie określony, a sprzedający nie zna stopnia zaangażowania klienta w produkt. Dlatego tak ważne jest przedstawienie produktu przez pryzmat jego najważniejszych zalet oraz korzyści płynących dla nabywcy z jego posiadania. W przypadku odbiorcy niezdefiniowanego, prezentacja produktu musi zawierać swoistą sprzedażową grę wstępną: przedstawiać produkt w szczegółach, eksponować jego zalety, argumentować korzyściami, jakie klient odniesie w przyszłości.
Kupujących można podzielić jeszcze w inny sposób: na racjonalnych i impulsywnych. Cała sztuka to rozpoznać, z jakim klientem ma się do czynienia, i zbudować ofertę spełniającą jego oczekiwania. Wprawdzie ustalenie profilu kupującego jest możliwe w przypadku zaawansowanych i kosztownych badań marketingowych, jednak mali i średni przedsiębiorcy najczęściej nie mają takich możliwości. W takiej sytuacji optymalnym rozwiązaniem, jest tworzenie ofert uniwersalnych, czyli przyjęcie założenia, że klient nie ma pełnej wiedzy o Twoim produkcie ani świadomości korzyści, jakich mu on dostarczy. Istota takiej oferty jest połączenie elementów racjonalnych oraz emocjonalnych.
✔️ Strony Internetowe Łódź
✔️ Strony internetowe Warszawa
✔️ Strony internetowe Toruń
✔️ Strony internetowe Skierniewice
✔️ Strony internetowe Radom
✔️ Strony internetowe Bełchatów
✔️ Strony internetowe Częstochowa
✔️ Strony internetowe Kielce
✔️ Strony internetowe Bydgoszcz
✔️ Strony internetowe Poznań
✔️ Strony internetowe Gdańsk
✔️ Strony internetowe Szczecin
Projektowanie oraz tworzenie stron internetowych WordPress
Projektowanie oraz tworzenie stron internetowych WordPress
Projektowanie oraz tworzenie sklepów internetowych WooCommerce
Pozycjonowanie stron oraz sklepów internetowych w Google
Tworzymy projekty logo, zapadające w pamięć
Tworzymy strony internetowe klasy Premium z indywidualną grafiką oraz na autorskich szablonach. Od ponad 13 lat tworzymy strony i sklepy internetowe, które sprzedają! Oferujemy najwyższą jakość usług, ofertę dostosowaną do potrzeb i budżetu, szybki czas realizacji oraz miłą współpracę!
Treści na stronie są własnością intelektualną firmy AW PROJEKT. Ich kopiowanie w całości lub fragmentach jest naruszeniem praw autorskich.
Skontaktuj się z nami aby omówić Twój projekt