E-commerce – co to jest? Handel elektroniczny jak zacząć?

E-commerce to dokładnie skrót od electronic commerce (tłumaczenie: handel elektroniczny) – w Polsce używamy tego pojęcia zamienie z określeniami e-handel lub e-biznes. E-commerce to metoda kupowania i sprzedawania towarów i usług online. Definicja biznesu e-commerce może również obejmować taktyki, takie jak marketing afiliacyjny. Możesz korzystać z kanałów e commerce, takich jak własna strona internetowa, uznana witryna sprzedaży, taka jak Amazon, lub media społecznościowe, aby zwiększyć sprzedaż online. Niektóre firmy e-commerce działają w 100% cyfrowo, podczas gdy inne wykorzystują e-commerce jako uzupełnienie tradycyjnego sklepu lub rozwijanie uznanych marek.

e-commerce co to jest

E-commerce lub inaczej handel elektroniczny to jeden ze sposobów, w jaki ludzie kupują i sprzedają rzeczy w handlu detalicznym. Niektóre firmy sprzedają produkty wyłącznie online, podczas gdy inni wykorzystują e-commerce jako część szerszej strategii, która obejmuje sklepy stacjonarne i inne kanały dystrybucji. Tak czy inaczej, e commerce pozwala start-upom, małym firmom i dużym firmom sprzedawać produkty na dużą skalę i docierać do klientów na całym świecie.

Z tego artykułu dowiesz się:

E-commerce - poradnik krok po kroku

Przejdź do sekcji:

E-commerce - co to jest?

E-commerce (handel elektroniczny) to kupowanie i sprzedawanie towarów i usług lub przesyłanie funduszy lub danych przez sieć elektroniczną, głównie przez Internet. Te transakcje biznesowe odbywają się w formie business-to-business (B2B), business-to-consumer (B2C), konsument-konsument lub konsument-firma.

Pojęcia e-commerce i e-biznes są często używane zamiennie. Termin e-handel jest również czasami używany w odniesieniu do procesów transakcyjnych składających się na zakupy detaliczne online.

E-commerce pomógł firmom (zwłaszcza tym o wąskim zasięgu, takim jak małe firmy) uzyskać dostęp do szerszego rynku i umocnić swoją obecność na rynku, zapewniając tańsze i wydajniejsze kanały dystrybucji swoich produktów lub usług. Target (TGT) uzupełnił swoją obecność w sklepie internetowym, który umożliwia klientom kupowanie wszystkiego, od ubrań i ekspresów do kawy po pastę do zębów i figurki akcji bezpośrednio z ich domów.

Obecnie pytania dotyczące e-commerce zwykle koncentrują się wokół tego, które kanały najlepiej prowadzić biznes online, ale jednym z najbardziej palących pytań jest poprawna pisownia słowa e-commerce. Prawda jest taka, że nie ma jednego, który jest dobry lub zły, i zwykle sprowadza się to do preferencji.

Oto kilka odmian pisowni e-commerce:

Jak działa e-commerce?

E-commerce lub handel elektroniczny to wymiana towarów i usług lub transakcja środków lub danych przez Internet. Ten proces kupowania i sprzedawania towarów i usług online zazwyczaj polega na wymianie danych lub waluty w celu przetworzenia transakcji z udziałem więcej niż jednego podmiotu lub osoby.

E-commerce jest napędzany przez Internet. Klienci uzyskują dostęp do sklepu internetowego, aby przeglądać i składać zamówienia na produkty lub usługi za pośrednictwem własnych urządzeń.

W trakcie składania zamówienia przeglądarka internetowa klienta będzie komunikować się z serwerem, na którym znajduje się witryna e-commerce. Dane dotyczące zamówienia zostaną przekazane do centralnego komputera zwanego menedżerem zamówień. Zostanie on następnie przekazany do baz danych, które zarządzają poziomami zapasów; system sprzedawcy, który zarządza informacjami o płatnościach, korzystając z aplikacji takich jak PayPal; i komputer bankowy. Na koniec wróci do menedżera zamówień. Ma to na celu upewnienie się, że zapasy sklepu i środki klientów są wystarczające do realizacji zamówienia.

Po zatwierdzeniu zamówienia kierownik zamówienia powiadomi o tym serwer internetowy sklepu. Wyświetli się komunikat informujący klienta, że jego zamówienie zostało pomyślnie przetworzone. Kierownik zamówień prześle następnie dane zamówienia do magazynu lub działu realizacji, informując go, że produkt lub usługa mogą zostać wysłane do klienta. W tym momencie produkty materialne lub cyfrowe mogą zostać wysłane do klienta lub może zostać przyznany dostęp do usługi.

Platformy obsługujące transakcje e commerce obejmują platformy handlowe online, w których rejestrują się sprzedawcy, takie jak Amazon; narzędzia software as a service (SaaS), które pozwalają klientom „wynajmować” infrastrukturę sklepu internetowego; lub narzędzia typu open source, którymi firmy zarządzają przy użyciu wewnętrznych programistów.

Sklep internetowy od 6000 zł

Projektowanie oraz tworzenie sklepów internetowych WooCommerce

Rodzaje e-Commerce

Business-to-business (B2B) odnosi się do elektronicznej wymiany produktów, usług lub informacji między przedsiębiorstwami, a nie między przedsiębiorstwami a konsumentami. Przykłady obejmują katalogi online oraz strony internetowe giełd produktów i dostaw, które umożliwiają przedsiębiorstwom wyszukiwanie produktów, usług i informacji oraz inicjowanie transakcji za pośrednictwem interfejsów e-zamówień.

Business-to-consumer (B2C) to detaliczna część handlu elektronicznego w Internecie. Dzieje się tak, gdy firmy sprzedają produkty, usługi lub informacje bezpośrednio konsumentom. Termin ten był popularny w okresie boomu dot-com pod koniec lat 90., kiedy detaliści internetowi i sprzedawcy towarów byli nowością.

Obecnie w Internecie istnieje niezliczona ilość wirtualnych sklepów i centrów handlowych sprzedających wszelkiego rodzaju dobra konsumpcyjne. Amazon jest najbardziej rozpoznawalnym przykładem takich witryn. Dominuje na rynku B2C.

Consumer-to-business (C2B) to rodzaj handlu elektronicznego, w którym konsumenci udostępniają online swoje produkty i usługi, aby firmy mogły licytować i kupować. Jest to przeciwieństwo tradycyjnego modelu handlu B2C.

Popularnym przykładem platformy C2B jest rynek, który sprzedaje nieodpłatne zdjęcia, obrazy, media i elementy projektowe, takie jak iStock. Innym przykładem może być tablica ogłoszeń.

Business-to-administration (B2A) odnosi się do transakcji przeprowadzanych online pomiędzy firmami a administracją publiczną lub organami rządowymi. Wiele gałęzi administracji jest uzależnionych od różnego rodzaju e-usług lub produktów. Te produkty i usługi często dotyczą dokumentów prawnych, rejestrów, ubezpieczeń społecznych, danych fiskalnych i zatrudnienia. Firmy mogą dostarczać je drogą elektroniczną. Usługi B2A znacznie się rozwinęły w ostatnich latach, ponieważ poczyniono inwestycje w możliwości e-administracji.

Direct to Consumer (D2C) – handel elektroniczny skierowany bezpośrednio do konsumenta to najnowszy model handlu elektronicznego, a trendy w tej kategorii nieustannie się zmieniają. D2C oznacza, że marka sprzedaje bezpośrednio klientowi końcowemu bez pośrednictwa detalisty, dystrybutora lub hurtownika. Subskrypcje to popularny przedmiot D2C, a sprzedaż społecznościowa za pośrednictwem platform takich jak InstaGram, Pinterest, TikTok, Facebook, SnapChat itp. to popularne platformy sprzedaży bezpośredniej dla konsumentów.

Consumer to Consumer (C2C) – handel elektroniczny C2C odnosi się do sprzedaży towaru lub usługi innemu konsumentowi. Sprzedaż między konsumentami odbywa się na platformach takich jak eBay, Etsy i Fivver.

Consumer to Business (C2B) – ma miejsce, gdy osoba fizyczna sprzedaje swoje usługi lub produkty organizacji biznesowej. C2B obejmuje influencerów oferujących ekspozycję, fotografów, konsultantów, niezależnych pisarzy itp.

Mobile e-commerce (m-commerce) odnosi się do transakcji sprzedaży online z wykorzystaniem urządzeń mobilnych, takich jak smartfony i tablety. Obejmuje zakupy mobilne, bankowość i płatności. Mobilne chatboty ułatwiają m-commerce, umożliwiając konsumentom dokonywanie transakcji za pomocą rozmów głosowych lub tekstowych.

płatność-kartą-w-sklepie-ecommerce

Podobne: Jak założyć sklep internetowy

Jak założyć sklep internetowym, który stanie się dochodowym biznesem?
Praktyczny poradnik jak założyć dochodowy sklep internetowy w 2023 r.

Najważniejsze trendy e-commerce B2B na rok 2023

Ponieważ branża B2B (business-to-business) wciąż się rozwija, e-commerce stał się czymś więcej niż tylko miłym dodatkiem — jest koniecznością. Ostatnie kilka lat gwałtownego wzrostu e commerce zwiększyło potrzebę przeniesienia biznesu B2B do Internetu.

Jak można się było spodziewać 42% dystrybutorów twierdzi, że największym wyzwaniem na nadchodzący rok jest stworzenie bardziej zaawansowanej strony internetowej, która lepiej spełni potrzeby klientów.

Aby pomóc Ci być na bieżąco, zawęziliśmy to i zebraliśmy najnowsze trendy e-commerce B2B, które naszym zdaniem będą miały największy wpływ na Twój biznes.

Zakłócenia w łańcuchu dostaw, opóźnienia w dostawach, niedobory pracowników i globalne konflikty zmieniły sposób, w jaki świat prowadzi działalność. W 2022 roku pojawiło się już wiele nowych trendów, które wkroczyły do e-commerce B2B: szybsza realizacja zamówień, personalizacja i samoobsługa klienta to tylko niektóre z nich.

Jeśli jeszcze nie skorzystałeś z tych trendów w 2022 roku, masz kolejną szansę na udoskonalenie swojej strategii marketingowej i sprzedażowej. Handel elektroniczny B2B będzie nadal rósł przez pozostałą część 2022 r. i do 2023 r.

Ostatnie badania dotyczące sektora B2B podkreślają zmiany w branży w kierunku strategii i platform e-commerce. Cyfrowe opcje kupna i sprzedaży nie mogą być dłużej ignorowane ani odrzucane jako kanał dodatkowy lub modny.

Szybki rozwój związany z handlem związanym z pandemią wysunął te kanały na pierwszy plan. Przyspieszone przyjęcie zakupów przez Internet z powodu ograniczeń związanych ze zdrowiem publicznym nastąpiło wraz z ogromnym skokiem technologicznym. Aplikacje i wtyczki e-commerce są teraz łatwiejsze do skonfigurowania niż kiedykolwiek wcześniej, tworząc wyraźną ścieżkę rozwoju e-commerce B2B. Nowoczesne strony internetowe stworzone w systemie WordPress można w łatwy sposób rozbudować o funkcję sklepu dodając rozszerzenie Woocommerce.

Zacznij korzystać z e-commerce B2B

Marketing wielokanałowy, spersonalizowane doświadczenia klientów, handel społecznościowy i optymalizacja mobilna będą jednymi z najważniejszych trendów e commerce w 2023 roku. Każdy z nich reprezentuje ogromną zmianę w sposobie, w jaki handlowcy B2B tradycyjnie angażują się w potencjalnych klientów i klientów, i wymagają, aby firmy B2B płaciły większą uwagę na całą cyfrową podróż klienta.

Marketing wielokanałowy i handel społecznościowy sprawiły, że firmy zajmujące się e-commerce B2B angażują się w nowe obszary. Jednocześnie optymalizacja mobilna i spersonalizowane doświadczenia wymagają integracji nowych technologii i znalezienia nowych możliwości interakcji z klientami.

Gdy będziesz gotowy do wykorzystania tych spostrzeżeń, upewnij się, że możesz dokonać aktualizacji ze starszego systemu. Posiadanie odpowiedniej technologii będzie pierwszym krokiem w kierunku wdrożenia strategii e-commerce B2B.

Jeśli szukasz rozwiązań, które pozwolą Ci zintegrować sprzedaż B2B z platformą e-commerce wybierz profesjonalne tworzenie sklepów internetowych.

Dzięki możliwości zarządzania wieloma kanałami sprzedaży, tworzenia spersonalizowanych doświadczeń dla segmentów klientów i skalowania wraz z rozwojem firmy, ta platforma może przenieść Twoją firmę w przyszłość.

Modele biznesowe w polskim e-commerce

E-commerce w Polsce podobnie jak na świecie nie ogranicza się jedynie do sklepów internetowych. Modeli biznesowych jest naprawdę wiele, a specyfikacja Internetu pozwala na ciągłe powstawanie nowych. 

Do głównych modeli e-commerce zaliczamy:

Sklep internetowy to strona internetowa, na której kupujący kupują towary lub usługi. Przykładem sklepu internetowego jest sklep stacjonarny ze stroną internetową. Sklep internetowy to witryna lub aplikacja e commerce, w której kupujący mogą przeglądać katalog produktów lub usług i kupować je elektronicznie.

Witryna e-commerce to Twoja cyfrowa witryna sklepowa w Internecie. Ułatwia transakcję między kupującym a sprzedającym. To wirtualna przestrzeń, w której prezentujesz produkty, a klienci online dokonują wyborów. Twoja witryna działa jak półki z produktami, personel sprzedaży i kasa fiskalna Twojego internetowego kanału biznesowego.

Aukcje internetowe z dominującym graczem Allegro.pl. Silna pozycja lidera przyciąga małe i średnie sklepy internetowe, dla których portal staje się platformą do sprzedaży produktów.

Marketplace to platforma, na której dostawcy mogą się spotykać, aby sprzedawać swoje produkty lub usługi wyselekcjonowanej bazie klientów. Rolą właściciela rynku jest zebranie odpowiednich dostawców i odpowiednich klientów w celu zwiększenia sprzedaży za pośrednictwem wyjątkowej platformy dla wielu dostawców – sprzedawcy mają miejsce, w którym mogą zyskać widoczność i sprzedawać swoje produkty, a właściciel rynku zarabia prowizję od każdej sprzedaży . Z drugiej strony sklep internetowy to pojedynczy sklep sprzedający własne produkty online. Cały marketing i operacje są zarządzane przez firmę, która jest właścicielem strony internetowej i produktów.

najpopularniejsze platformy e-commerce w 2023 r

10 wiodących platform eCommerce na rok 2023 na całym świecie

WooCommerce 28.06 %
Shopify 9.67 %
Magento 7.91 %
MonsterCommerce 5.98 %
VirtueMart 4.36 %
PrestaShop 4.27 %
Wix Stores 3.46 %
BigCommerce 2.27 %
OpenCart 2.17 %
osCommerce 1.27 %

źródło: Statista

Najlepsze platformy e-commerce w 2023 r.

WooCommerce

Świat e-commerce i sprzedaży online wciąż się rozwija. Szacuje się, że obecnie istnieje od 12 do 28 milionów witryn handlu elektronicznego.

WooCommerce to jedna z wiodących platform e-commerce na świecie. Ma ponad 27% udziału w rynku i obsługuje prawie 13% wszystkich witryn e-commerce w Internecie.

Jest to jedno z najłatwiejszych rozwiązań do tworzenia i zarządzania witrynami e-Commerce na WordPress. Nie wspominając już o tym, że korzystanie z niego jest bezpłatne!

Jeśli jeszcze nie znasz WooCommerce i chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, jesteś we właściwym miejscu. W tym artykule omówimy wszystko, co musisz o tym wiedzieć.

Wtyczka WooCommerce pomaga zbudować sklep internetowy za pomocą WordPress. Wykorzystuje podstawowy system operacyjny WordPress i przekształca go we w pełni funkcjonujący sklep eCommerce.

WooCommerce sprawia, że sprzedaż dowolnego produktu i usługi w Twojej witrynie jest łatwa i niedroga. Pozwala sprzedawać produkty cyfrowe i fizyczne, przyjmować bezpieczne płatności, zarządzać zapasami i automatycznie sortować wszystkie podatki.

Co najważniejsze, WooCommerce bezproblemowo integruje się z WordPress, ponieważ ta sama firma, Automattic, jest właścicielem wordpress.com.

Dlaczego WooCommerce jest tak popularny?

Głównym powodem, dla którego WooCommerce jest szeroko stosowany, są jego powiązania z WordPress.

WooCommerce ma również tysiące płatnych i bezpłatnych motywów oraz tysiące wtyczek, które pozwalają rozszerzyć Twój sklep.

Oto kilka innych powodów, dla których WooCommerce jest popularnym sposobem na zbudowanie sklepu internetowego:

WooCommerce to elastyczne oprogramowanie typu open source stworzone dla stron internetowych opartych na WordPress. Jest powszechnie używany do tworzenia internetowych sklepów e-commerce.

Dzięki temu oprogramowaniu każdy może zamienić swoją zwykłą stronę internetową we w pełni funkcjonujący sklep internetowy ze wszystkimi niezbędnymi funkcjami e-commerce.

WooCommerce pozwala również użytkownikom łatwo zarządzać swoimi sklepami internetowymi. Od konfigurowania ekspozycji produktów i zarządzania zamówieniami po akceptację wielu bramek płatności.

Co jeszcze lepsze, to rozwiązanie jest darmowe! Użytkownicy mogą łatwo pobrać wtyczkę WooCommerce z oficjalnego katalogu wtyczek WordPress.

WooCommerce jest również wyposażony w interfejs przyjazny dla początkujących. Nie musisz być ekspertem w dziedzinie IT ani kodowania, aby zacząć. Dlatego wiele firm decyduje się na jego użycie.

W rzeczywistości obecnie około 3,8 miliona sklepów internetowych działa na WooCommerce. Począwszy od sklepów detalicznych, księgarń, FnB, po agencje darowizn.

Platforma ta została po raz pierwszy uruchomiona w 2011 roku przez firmę o nazwie WooThemes. Następnie w 2015 roku został przejęty przez Automattic, firmę macierzystą WordPressa.

Kiedy WordPress i WooCommerce połączyły się, ich rozwój przyspieszył. Do tej pory Automattic nadal jest aktywnym deweloperem WooCommerce i jego rozszerzeń.

Otrzymaj bezpłatną wycenę
stworzenia sklepu internetowego WooCommerce

Projektowanie oraz tworzenie sklepów internetowych WooCommerce

Postaw na nowoczesny sklep ecommerce

Transakcje e-commerce B2B stały się standardem, a Twoja firma potrzebuje elastyczności i wydajności, aby za nimi nadążyć. Starsze systemy sklepowe nie wystarczą do rozwoju handlu elektronicznego B2B. Potrzebujesz oprogramowania i narzędzi, które będą w stanie sprostać nowym oczekiwaniom klientów, zapewnić szybką obsługę, oferować całkowicie cyfrowe opcje zakupów i skalować się wraz z Twoją firmą.

Aby ta aktualizacja była skuteczna, spójrz na swoje systemy całościowo. Uaktualnienie jednego elementu na raz może utrudnić skuteczną integrację narzędzi. Kompletny system może ze sobą współpracować, aby zapewnić klientom wyjątkowe wrażenia.

Dostępnych jest wiele opcji technologicznych, ale dedykowane rozwiązanie e commerce jest najbardziej niezawodnym wyborem. Ten typ platformy zapewnia pełne możliwości e-commerce, takie jak zintegrowane planowanie zasobów przedsiębiorstwa, możliwość tworzenia katalogów i reguł specyficznych dla klienta oraz opcja umożliwiająca klientom śledzenie ich zamówień online.

Kupujący e-commerce B2B oczekują bezproblemowego doświadczenia, dlatego tradycyjne narzędzia do zarządzania, które dzielą różne aspekty podróży kupującego, wymagają przeglądu. Integracja platform e-commerce z procesami takimi jak zarządzanie łańcuchem dostaw może pomóc spełnić oczekiwania.

Spersonalizowane doświadczenia klientów

Sprzedawcy B2C już od jakiegoś czasu stosują personalizację e-commerce i nadszedł czas, aby handlowcy B2B nadrobili zaległości. Badanie przeprowadzone przez firmę McKinsey & Company wśród kupujących B2B wykazało, że większość z nich szuka bardziej spersonalizowanych doświadczeń zakupowych i jest gotowa przenieść swoją firmę, jeśli jej nie dostaną.

Spersonalizowane ścieżki zakupowe koncentrują się wokół relacji, co oznacza, że ukierunkowane wiadomości powinny rozciągać się od końca do końca — od spersonalizowanych działań marketingowych opartych na koncie (ABM) i możliwości sprzedaży dodatkowej. Tworzenie bezproblemowych i dostosowanych interakcji od świadomości do zakupu po bieżące wsparcie zwiększa lojalność wobec marki.

Aby to osiągnąć, musisz wyjść poza segmentację. Zapoznaj się z czynnikami, które definiują zachowanie użytkowników. Włącz sztuczną inteligencję do tego procesu, aby przewidywać potrzeby klientów i zaspokajać ich zainteresowania. Inteligencja może śledzić czynniki, takie jak nawyki przeglądania i zaangażowanie w media społecznościowe, aby lepiej przewidywać, co zainteresuje kupujących.

Twoje oprogramowanie i narzędzia powinny również aktualizować profile klientów w czasie rzeczywistym. Jeśli na przykład potencjalny klient wejdzie w interakcję z reklamą rano, ten punkt kontaktu powinien zostać odzwierciedlony na kanale, z którym wchodzi w interakcję tego samego popołudnia.

Doświadczenia wielokanałowe

Omnichannel to kolejny obszar, w którym handlowcy B2C od dawna dominowali, ale handlowcy B2B zaczęli robić notatki. Kupujący napotykają coraz większą liczbę punktów styku w różnych kanałach przed dokonaniem zakupu, a według McKinsey chcą jeszcze więcej. Upewnij się, że mają pozytywne, zintegrowane doświadczenia na każdym kanale.

W branży B2B punkty styku z klientami często obejmują aplikacje mobilne, strony internetowe, platformy mediów społecznościowych i rynki. Jeśli potencjalny klient wejdzie w interakcję z Twoją aplikacją mobilną lub witryną internetową przed skontaktowaniem się z przedstawicielem handlowym, oczekuje, że ten przedstawiciel będzie wiedział o tej poprzedniej interakcji. Ta wiedza może dostarczyć kluczowych szczegółów, które pomogą przyciągnąć kupującego atrakcyjną ofertą.

Zacznij od zbadania grupy docelowej, aby dowiedzieć się, gdzie najprawdopodobniej będą Cię szukać. Wybierz jeden lub dwa kanały i opanuj je, zanim zbyt rozciągniesz swój zespół na zbyt wielu platformach. Pozostań aktywnie zaangażowany, aby potencjalni klienci nie doświadczali opóźnień w kontakcie, i zintegruj narzędzia, aby udostępniać dane z tych kanałów. Gdy najważniejsze kanały będą działać płynnie, przejdź do innego.

Nowe opcje płatności

Ograniczenia związane z pandemią zmniejszyły przychody wielu organizacji, a opcje płatności, które pomogły złagodzić stres, stały się coraz bardziej popularne. Opcje te umożliwiają raty lub płatności z opóźnieniem, pomagając kupującym uzyskać to, czego potrzebują, pomimo niskiego przepływu środków pieniężnych. Kupujący B2B oczekują dziś takiej samej elastyczności przy dokonywaniu zakupów, w tym dostępu do transakcji portfela mobilnego. Platformy kredytowe jako usługa umożliwiają firmom konfigurowanie odroczonych płatności lub pomagają zarządzać fakturami.

Automatyzacja stała się również krytyczna dla opcji płatności e-commerce B2B. Gdy zautomatyzujesz systemy, takie jak zobowiązania i należności, Twoja firma może zaoszczędzić czas i szybciej komunikować się z klientami. Zapewnienie bezproblemowego śledzenia rachunków i potwierdzeń płatności zmniejsza frustrację kupujących.

Skoncentruj się na obecnych klientach

Sprzedawcy B2B ponownie kładą nacisk na istniejących klientów, szczególnie przy wdrażaniu nowych funkcji e-commerce. Utrzymanie i marketing dla obecnych klientów i znanych nabywców kosztuje mniej niż pozyskanie nowych klientów i generuje lepszy zwrot z inwestycji w działania marketingowe. E-commerce B2B zapewnia wyjątkowe możliwości pogłębienia istniejących relacji z klientami.

Wprowadzenie obecnych klientów do możliwości e-commerce może pomóc w budowaniu lojalności, co przyczynia się do utrzymania. Na przykład wiele firm B2B traktuje priorytetowo istniejące relacje poprzez wczesny dostęp do nowych funkcji i priorytetowych usług, aby zwiększyć lojalność klientów i poprawić retencję.

Skoncentrowanie się na obecnych klientach może również pomóc zmaksymalizować ich długoterminową wartość. Kupujący, którzy docenią Twoje możliwości e-commerce i narzędzia samoobsługi, będą bardziej otwarci na możliwości sprzedaży dodatkowej i krzyżowej.

Optymalizacja mobilna

Wraz z rozwojem handlu elektronicznego B2B nastąpił znaczny skok zaangażowania użytkowników mobilnych. Pandemia popchnęła kupowanie online i na urządzenia mobilne, a kupujący B2B nie zostali w tyle.

Zoptymalizuj kanały mobilne, aby Twoi potencjalni klienci i kupujący mogli dokonywać zakupów tak efektywnie, jak to możliwe. Na przykład aplikacja mobilna to doskonały sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji i zaoferowanie czegoś wyjątkowego, co zachęci potencjalnych nabywców. Jeśli uważasz, że aplikacja mobilna nie pasuje do Twojej firmy, dobrze zoptymalizowana, dostosowana do urządzeń mobilnych witryna z katalogiem produktów i opcjami zakupów może przygotować Twoją firmę na klientów mobilnych.

e commerce grafiga na laptopie

Korzyści z używania WooCommerce do budowy witryny ecommerce

WooCommerce to dobrze znana wtyczka e commerce, która oferuje najlepsze funkcje WooCommerce wymagane do zbudowania nowoczesnego sklepu internetowego za pomocą platformy WordPress.

Największą zaletą WooCommerce jest powszechne wykorzystanie WordPressa na całym świecie. Około jedna trzecia stron internetowych na świecie działa z infrastrukturą WordPress. Pomogło to w szybkim wzroście liczby użytkowników WooCommerce. Na dzień dzisiejszy ma ponad 6 milionów użytkowników.

Ponownie, w odniesieniu do tej sytuacji, wielu programistów i dostawców usług ma ekosystem instytucjonalny. Możesz uzyskać wygodniejszą obsługę w porównaniu z rzadko używaną infrastrukturą i możesz znaleźć mnóstwo zasobów w Internecie.

Najważniejsze zalety korzystania z WooCommerce

Jest to oprogramowanie typu open source

WooCommerce to wtyczka typu open source zbudowana na dobrze znanym systemie CMS WordPress, dzięki czemu masz pełną kontrolę nad swoim sklepem internetowym. Można go całkowicie dostosować do dowolnych unikalnych i niestandardowych wymagań biznesowych, a ponieważ jest to oprogramowanie typu open source – nie musisz płacić żadnych opłat, aby używać go w swojej firmie.

Szeroka gama wtyczek

Dzięki dużej społeczności programistów WooCommerce oferuje szeroką gamę wtyczek, które wspierają Twoje unikalne potrzeby biznesowe związane z handlem elektronicznym. Znajdziesz gotową wtyczkę do prawie wszystkiego, czego potrzebujesz. Jeśli nie możesz znaleźć wtyczki, możesz łatwo znaleźć niedrogiego dostawcę oprogramowania do tworzenia witryn WooCommerce, który może zbudować dla Ciebie wtyczkę.

WooCommerce to profesjonalnie zaprojektowane i kompleksowe rozwiązanie dla potrzeb rozwoju sklepu internetowego.

Korzystanie z WooCommerce oznacza bezproblemowy dostęp do niezliczonych funkcji, takich jak zaangażowanie klientów i narzędzia do śledzenia zamówień. Najlepszą częścią korzystania z WooCommerce jest możliwość dostosowania.

Łatwe i efektywne opcje projektowania

Jak wspomnieliśmy, WooCommerce jest oparty na WordPressie. Wykorzystaj w pełni dostępne narzędzia do edycji treści na swoim blogu i innych stronach internetowych. Możliwość łatwego zarządzania eCommerce i WordPress w tym samym przyjaznym dla użytkownika systemie CMS to jedna z wielu zalet WooCommerce.

Inne platformy mogą mieć ograniczone możliwości w zakresie dodawania podstron bogatych w treść. Tymczasem WooCommerce jest świetny, jeśli chcesz stworzyć korporacyjną stronę internetową z możliwościami handlu elektronicznego.

WooCommerce może współpracować z prawie każdym motywem WordPress, więc możesz wybrać motyw zgodnie z wyborem projektu, a WooCommerce może z nim współpracować. Jeśli masz już witrynę WordPress zaprojektowaną dla Twojej firmy i chcesz zacząć sprzedawać swoje produkty lub usługi online, możesz zainstalować i skonfigurować WooCommerce w WordPress i powinieneś zacząć.

Jest łatwy w użyciu dla przedsiębiorców niezwiązanych z technologią

Wiesz, jak przyjazny dla użytkownika jest WordPress. Jeśli znasz już interfejs administratora WordPress, łatwo byłoby zrozumieć, jak działa zaplecze WooCommerce, aby zarządzać operacjami witryny e commerce. Jeśli nie jesteś obeznany z technologią i utknąłeś w czymkolwiek, istnieje duża szansa, że możesz łatwo znaleźć samouczek lub wideo online.

Możesz sprzedawać produkty dowolnego typu

Dzięki WooCommerce możesz sprzedawać zarówno produkty fizyczne, jak i cyfrowe. Możesz zbudować witrynę członkowską, umawiać spotkania i rezerwacje online oraz sprzedawać produkty oparte na subskrypcji. 

Możliwości integracji

WooCommerce jest bardzo elastyczny, jeśli chodzi o integrację dowolnego systemu oprogramowania innych firm z Twoim sklepem internetowym. Możesz łatwo zintegrować system CRM, narzędzia do zarządzania zamówieniami, usługi wysyłkowe stron trzecich i inne narzędzia, aby zwiększyć elastyczność działania sklepu internetowego.

Woocommerce jest przyjazny dla SEO

WordPress to najlepsza platforma dla SEO, a WooCommerce działa na WordPressie, dzięki czemu możesz czerpać korzyści z tej przyjaznej dla SEO platformy. WooCommerce SEO wymaga konsekwentnych wysiłków, ale dzięki WordPress/WooCommerce łatwo jest zoptymalizować swoją witrynę pod kątem SEO w porównaniu z innymi platformami eCommerce na rynku. Pozycjonowanie stron www z wtyczką SEO Yoast Premium pozwala osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarce Google w krótkim czasie.

Moc analizy

WooCommerce ma wbudowane narzędzia analityczne, które pomogą Ci uzyskać przydatne dane o Twoim sklepie eCommerce bez dodatkowego wysiłku. Otrzymasz informacje, takie jak całkowita sprzedaż według daty, średnia wartość zamówienia, statystyki zakupów poszczególnych klientów itp. Z pomocą firmy programistycznej WordPress możesz łatwo zintegrować inne rozwiązania analityczne innych firm ze swoją witryną, aby uzyskać więcej informacji.

Kwestie bezpieczeństwa

Bardzo ważne jest zapewnienie klientom bezpiecznych zakupów podczas zakupów za pośrednictwem Twojej witryny. WooCommerce jest bardzo bezpieczny dzięki regularnym aktualizacjom. Zespół stojący za WooCommerce regularnie współpracuje z wiodącymi ekspertami ds. bezpieczeństwa w branży, aby stale monitorować bazę kodu pod kątem wszelkich luk w zabezpieczeniach i wymaganych aktualizacji wydań.

W WooCommerce zespół programistów ściśle współpracuje z największymi dostawcami zabezpieczeń, takimi jak Sucuri.net, aby zapewnić bezpieczniejsze korzystanie z Internetu. WooCommerce upraszcza również aktualizację bezpieczeństwa Twojego sklepu internetowego, wdrażając nowe funkcje bezpieczeństwa witryny za pomocą jednego „kliknięcia”. Dzięki ciągłym aktualizacjom platformy WooCommerce i wtyczek zapewni to również bardziej niezawodne i bezpieczniejsze środowisko do prowadzenia działalności online.

Korzyści z marketingu treści

Marketing treści polega na tworzeniu i dystrybucji przydatnych treści dla docelowych odbiorców. Jest to bardzo potężne narzędzie dla każdego biznesu eCommerce i generuje świetne wyniki w dłuższej perspektywie. Ponieważ Woocommerce opiera się na WordPressie, masz dodatkową łatwość i korzyści z publikowania treści w swoim sklepie internetowym. Strony WordPress można połączyć ze sklepem, dzięki czemu można tworzyć wysokiej jakości treści, które będą przyciągać klientów do sklepu.

Shoper

Shoper to jedna z najszybciej rozwijających się platform sklepowych. Sklep jest dobrze dostosowany do polskich warunków biznesowych. Dzięki dobrze przygotowanemu panelowi można się w nim swobodnie poruszać, co ułatwia pracę osobom nawet z niewielkimi umiejętnościami informatycznymi.

Magento

Magneto to jedna z najlepszych platform e-commerce. Jego twórcy zbudowali go przy użyciu technologii open source. Daje to użytkownikom możliwość kontrolowania wyglądu, funkcjonalności i zawartości ich sklepu internetowego bez uszczerbku dla zakupów. Ponadto Magento zapewnia swoim użytkownikom szereg przydatnych narzędzi i funkcji. Obejmuje to marketing, optymalizację wyszukiwarek i narzędzia do zarządzania katalogami.

Ogólnie rzecz biorąc, platforma może obsłużyć sklep dowolnej wielkości. Niezależnie od tego, czy obsługujesz kilku klientów, czy milion, Magento oferuje zarówno bezpłatne Magento Open Source, jak i bogate w funkcje Magento Commerce, co oznacza, że platforma może rosnąć i ewoluować wraz z Twoją firmą. Wiele razy firmy muszą zmieniać platformy w miarę rozwoju.

Magento to platforma z wbudowanym PHP, która pomaga programistom w tworzeniu stron eCommerce. Do tej pory setki tysięcy firm korzystały z tego oprogramowania typu open source, aby założyć swój sklep internetowy, w tym duże firmy, takie jak Nike, Samsung itp.

W 2018 roku Adobe przejęło Magento za 1,68 miliarda dolarów, aby zakończyć pętlę handlową. Ta akwizycja pomoże również Magento rozwijać się na rynku korporacyjnym.

Shopify

Shopify to przyjazna dla użytkownika platforma handlu elektronicznego, która pomaga małym firmom zbudować sklep internetowy i sprzedawać online za pośrednictwem jednego usprawnionego pulpitu nawigacyjnego. Sprzedawcy Shopify mogą zbudować nowoczesny sklep internetowy i sprzedawać na portalach społecznościowych, platformach sprzedawców, innych blogach i stronach internetowych oraz za pośrednictwem poczty e-mail, wiadomości tekstowych i czatu.

Dzięki Shopify sprzedawcy mogą tworzyć i dostosowywać sklepy internetowe oraz sprzedawać w wielu miejscach, w tym w Internecie, na urządzeniach mobilnych, osobiście, w sklepach stacjonarnych i pop-up, a także w wielu kanałach, od mediów społecznościowych po rynki internetowe.

Wix ecommerce

Wix e-commerce przeszedł długą drogę w ciągu kilku lat. Kiedy po raz pierwszy zacząłem pisać recenzje platform e-commerce w 2017 roku, Wix nie był nawet na mojej liście. Kiedy zostali dodani do mojej listy, dałem im naprawdę słabą ocenę i nie poleciłbym ich.

Teraz Wix jest główną siłą w przestrzeni e-commerce i zapewnia niesamowitą wartość dla przedsiębiorców indywidualnych i małych firm e-commerce. Funkcje e-commerce Wix ewoluowały drastycznie w ciągu kilku lat. Oferują teraz integrację wielokanałową, odzyskiwanie porzuconych koszyków, wysyłkę kurierską i drukowanie na żądanie.

Weebly

Weebly to prosty program do tworzenia witryn e-commerce należący do Square. Działa dobrze, jeśli chcesz mieć mały sklep internetowy, który nie wymaga wiele konserwacji. Nie potrzebujesz żadnej wiedzy technicznej, aby obsługiwać platformę Weebly, ale oferuje ona bardzo prosty sklep internetowy.

Możesz zbudować sklep na Weebly za darmo. Nie możesz używać własnej nazwy domeny ani pozbyć się reklam w aplikacji, dopóki nie kupisz płatnego planu e-commerce.

PrestaShop

PrestaShop to przystępna cenowo platforma e-commerce typu open source, która jest świetna dla początkujących firm, które mają nieco techniczne zaplecze. Nie ma wbudowanej obsługi klienta, a integracje mogą się nie udać, więc użytkownicy PrestaShop sami rozwiązują wiele problemów z pomocą społeczności.

Narzędzia i funkcje biznesowe obejmują śledzenie zapasów, koszyk online, sprzedaż międzynarodową i raporty analityczne. Masz również dużą kontrolę nad ustawieniami prywatności i bezpieczeństwa na swojej stronie PrestaShop.

Ogólnie rzecz biorąc, utrzymanie witryny e-commerce za pomocą PrestaShop może być uciążliwe, jeśli chodzi o hosting stron trzecich, mnogość niesprawdzonych dodatków i modułów oraz uciążliwą konfigurację.

Mobile e-commerce

Skrót od mobilnego handlu, m-commerce odnosi się do wszelkich transakcji handlowych, które odbywają się za pośrednictwem aplikacji lub witryn mobilnych. Handel mobilny można rozumieć szeroko jako podkategorię e-commerce lub jako mobilną wersję e-commerce. Branża handlu mobilnego szybko rośnie, a odsetek i udział zakupów cyfrowych dokonywanych na urządzeniach mobilnych rośnie z każdym rokiem. Ponieważ dokonywanie zakupów za pomocą urządzeń mobilnych staje się wygodniejsze, a coraz więcej osób na całym świecie uzyskuje dostęp do smartfonów i tabletów, możliwości dokonywania zakupów za pomocą urządzeń mobilnych wciąż rosną.

Krótko mówiąc, definicja m-commerce to: kupowanie i sprzedawanie przedmiotów za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

mobile e-Commerce

Handel mobilny, znany również jako m-commerce, obejmuje korzystanie z bezprzewodowych urządzeń przenośnych, takich jak telefony komórkowe i tablety, do przeprowadzania transakcji handlowych online, w tym kupna i sprzedaży produktów, bankowości internetowej i płacenia rachunków.

Stała zmiana zachowań konsumentów na zakupy online ze sklepów detalicznych nie została utracona przez producentów bezprzewodowych urządzeń elektronicznych. Mobilny handel elektroniczny to kolejny sposób na zakup produktów online w sklepach elektronicznych lub usługach online od zautomatyzowanych dostawców usług. Sieci za pośrednictwem komputera umożliwiają te procesy transakcyjne poprzez elektroniczne przeszukiwanie sklepów i możliwości elektronicznych punktów sprzedaży. Inne urządzenia mobilne obejmują urządzenia mobilne montowane na desce rozdzielczej, osobiste asystenty cyfrowe lub smartfony.

Sprzedawcy urządzeń celują w młodsze pokolenia, które korzystają z telefonów komórkowych częściej niż jakakolwiek inna grupa wiekowa, co skłania sprzedawców internetowych do współpracy z dużymi nazwiskami z branży telekomunikacyjnej w celu promowania rozwoju handlu elektronicznego w kierunku m-commerce, tak aby użytkownicy mogli robić zakupy online za pomocą swoich telefonów. Większość tych postępów jest osiągana dzięki wyrafinowanym projektom aplikacji, które stale powstają i ewoluują.

Jedną z cech witryn m-commerce jest przystosowanie stron internetowych tak, aby były łatwiejsze w obsłudze przy mniejszych rozmiarach ekranu. Istnieje wiele dostosowań, które można wprowadzić, w tym usunięcie dużej grafiki i optymalizacja czcionek w celu łatwiejszego przeglądania i ergonomii.

Zrozumienie e-commerce mobilnego

Handel mobilny to coraz większy podzbiór handlu elektronicznego, model, w którym firmy lub osoby fizyczne prowadzą interesy przez Internet. 

Wiele produktów i usług może być przedmiotem transakcji m-commerce, w tym bankowość, inwestycje oraz zakupy książek, biletów lotniczych i cyfrowej muzyki. Szybki rozwój handlu mobilnego był spowodowany kilkoma czynnikami, w tym zwiększoną mocą obliczeniową bezprzewodowych urządzeń przenośnych, rozprzestrzenianiem się aplikacji m-commerce oraz szerokim rozwiązywaniem problemów związanych z bezpieczeństwem.

M-Commerce kontra E-Commerce

Handel elektroniczny (e commerce) odnosi się do kupowania i sprzedawania towarów i usług przez Internet. E-commerce może być prowadzony za pomocą komputera stacjonarnego, laptopa, smartfona lub tabletu. Jednak e-commerce jest zwykle kojarzony z komputerem, na którym użytkownik musi znaleźć lokalizację z połączeniem internetowym.

I odwrotnie, m-commerce odnosi się konkretnie do transakcji dokonywanych za pośrednictwem smartfona lub urządzenia mobilnego. Dzięki m-commerce użytkownicy mogą dokonywać transakcji w dowolnym miejscu, pod warunkiem, że na danym obszarze dostępny jest dostawca bezprzewodowego Internetu.

Transakcje m-commerce są zwykle przeprowadzane za pomocą kilku kliknięć, podczas gdy ecommerce realizowany za pomocą tabletu, laptopa lub komputera stacjonarnego może wymagać więcej czasu i przeglądania strony internetowej firmy.

Korzyści z Mobile Commerce

Przenośność urządzeń mobilnych pomaga firmom dotrzeć do klientów poprzez handel mobilny. Kupony i rabaty mogą być wysyłane od sprzedawców detalicznych do klientów. Spersonalizowane doświadczenia zakupowe mogą również łączyć sprzedawcę z klientem.

Aplikacje M-commerce umożliwiają śledzenie lokalizacji za pomocą GPS, aby oferować swoim klientom pomoc w znajdowaniu produktów w ich sklepie. Bezpieczeństwo można również zwiększyć za pomocą aplikacji m-commerce, ponieważ można przeprowadzić uwierzytelnianie wieloskładnikowe, w tym dane biometryczne, takie jak odciski palców i skany siatkówki.

Chociaż istnieje wiele korzyści z m-commerce dla sprzedawców detalicznych i konsumentów, e-commerce jest nadal powszechny wśród Polaków.

e commerce zapupy przez telefon

Dlaczego handel mobilny jest przyszłością ecommerce?

Zakupy mobilne to doskonałe narzędzie dla sprzedawców internetowych do angażowania kupujących i ulepszania doświadczeń użytkowników. Włączenie m-commerce do strategii marketingowej biznesu online prędzej czy później stanie się potrzebą. Efektywnie wykorzystując narzędzia i funkcjonalności M-commerce, możesz zyskać przewagę nad konkurencją. Ale jakie korzyści przynosi to konsumentom? około 85% klientów woli aplikacje mobilne od stron internetowych z wielu powodów.

Aplikacje mobilne ecommerce generują więcej zaangażowania niż sieć

Aplikacje mobilne oferują lepsze zaangażowanie niż strony internetowe z wielu powodów. Są bardziej interaktywne i intuicyjne. I zapewnij użytkownikom przyjazny dla użytkownika układ do nawigacji. Są znacznie szybsze w porównaniu do strony internetowej. Te rzeczy dają użytkownikom więcej powodów do korzystania z aplikacji w witrynie i pomagają przyciągnąć więcej klientów. I jest przewidywany jako przyszłość eCommerce.

Szybsze zakupy i lepsze wrażenia użytkownika

Aplikacje mobilne ładują się 1,5 razy szybciej niż strony mobilne. Korzystając z aplikacji mobilnych, użytkownicy mogą szybko nawigować i przeglądać różne produkty, zapewniając im bezproblemową i ulepszoną obsługę. Aplikacje mobilne zwykle przechowują dane na urządzeniu, na którym są zainstalowane. Natomiast strony internetowe przechowują dane na serwerach WWW, dzięki czemu aplikacje działają szybciej i wydajniej. Aplikacje oszczędzają również czas i poprawiają wrażenia użytkowników, przechowując ich preferencje i podejmując proaktywne działania w ich imieniu.

Bezpośredni kanał komunikacji z klientami

Aplikacje mobilne oferują wiele przydatnych i atrakcyjnych narzędzi, takich jak powiadomienia push. Powiadomienia push to świetny sposób na interakcję z klientami. Poinformuj ich o najnowszych aktualizacjach, nowych ofertach, promocjach i zniżkach. Badanie pokazuje, że około 50% użytkowników lubi powiadomienia, a 80% przyznaje, że oferty specjalne, prezenty i rabaty zwiększają ich lojalność wobec marki. Możesz bezpośrednio wysyłać powiadomienia do swoich klientów o promocjach, rabatach i najnowszych aktualizacjach.

Co więcej, możesz zachęcić swoich klientów spersonalizowanymi powiadomieniami push. Prowadzą one do lojalności klientów, większego zaangażowania i poszerzonego zasięgu, świadomości marki i lojalności klientów. Aplikacje mobilne umożliwiają również wysyłanie powiadomień do klientów na podstawie ich lokalizacji i preferencji. Aplikacje mobilne to świetny sposób na zapewnienie spersonalizowanej i ulepszonej obsługi użytkownika oraz służą jako kanał komunikacyjny.

Szczegółowe analizy ecommerce

Wbudowana analityka aplikacji pomaga właścicielom firm uzyskać cenne informacje o ich klientach. Pomoże im dowiedzieć się, w jaki sposób ich klienci wchodzą w interakcje z ich marką, miejscem, wiekiem, płcią, preferencjami itp. Ponadto pomaga użytkownikom uzyskać bogate dane o klientach, trendy, zachowania, wzorce zakupowe i lepsze opcje prognozowania. Te cenne informacje pomagają właścicielom firm opracować skuteczną strategię marketingową i oferować swoim klientom spersonalizowaną obsługę. Teraz aplikacje mobilne są wyposażone we wbudowane narzędzia analityczne, które dają właściwy wgląd w interakcję użytkownika z Twoją aplikacją mobilną.

Widoczność marki

Użytkownicy spędzają większość czasu na urządzeniach mobilnych, a z aplikacją mobilną zainstalowaną na urządzeniach mobilnych stykają się zazwyczaj niemal codziennie. A to częste spotkanie z aplikacją jest szansą dla marki dla aplikacji. Niezależnie od tego, czy użytkownik jest aktywny w Twojej aplikacji, czy nie, za każdym razem, gdy odblokuje swój telefon komórkowy, Twoje logo pojawi się na jego ekranie. W ten sposób podświadomie aplikacje zwiększają widoczność Twojej marki.

Łatwe wykorzystanie mediów społecznościowych w m-commerce

Aplikacje mobilne zapewniają lepszy sposób integracji z platformami mediów społecznościowych. Obecnie ludzie uzyskują dostęp do mediów społecznościowych częściej na urządzeniach mobilnych niż na komputerach stacjonarnych. Możesz zwiększyć swoje zaangażowanie, dodając przyciski mediów społecznościowych do swojej aplikacji. Daje to użytkownikom szybki dostęp do mediów społecznościowych. Każdy, kto korzysta z aplikacji, może szybko udostępniać swoje produkty i oferty w mediach społecznościowych, zwiększając w ten sposób poziom zaangażowania. Te czynniki sprawiają, że m-commerce jest przyszłością e-commerce.

Możliwość pracy w trybie offline

Jedną z największych zalet aplikacji mobilnych jest to, że większość aplikacji działa bez połączenia z Internetem. Weźmy przykład aplikacji bankowej, w której użytkownicy mogą korzystać z funkcji aplikacji, takich jak obliczanie rat, ustalanie wysokości kredytów i obliczanie podatków, nawet gdy nie ma połączenia z Internetem.

Social commerce

Social commerce to proces sprzedaży produktów i usług bezpośrednio za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Dzięki handlowi społecznościowemu całe doświadczenie zakupowe, od odkrywania produktów i badań do kasy, odbywa się bezpośrednio w mediach społecznościowych.

Handel społecznościowy to kolejny kanał powszechnie kojarzony ze sprzedażą B2C, ale handlowcy B2B są gotowi radykalnie zwiększyć sprzedaż społecznościową w nadchodzących latach. Według statystyk 46% Twoich kupujących korzysta już z mediów społecznościowych podczas wyszukiwania rozwiązań, więc skorzystaj z mediów społecznościowych, aby do nich dotrzeć i zaangażować.

Obecnie aplikacje społecznościowe z wbudowanymi natywnymi funkcjami handlu społecznościowego to Instagram, Facebook, Pinterest i TikTok

Dzięki handlowi społecznościowemu możesz zobaczyć parę słodkich chodaków z truskawkowym nadrukiem na swoim kanale na Instagramie, kliknąć „kup teraz”, dodać je do koszyka i sfinalizować zakup bezpośrednio w aplikacji.

Możesz też znaleźć niedrogą bluzę z okrągłym dekoltem podczas przewijania TikTok i kliknąć „Kup”. Po sfinalizowaniu zakupu możesz nadal cieszyć się zwykłymi wrażeniami z TikTok, oglądając filmy w duecie ze swoim ulubionym artystą, nie tracąc ani chwili.

Są to możliwości zakupów (okazje zakupowe!) bezpośrednio na platformach cyfrowych, z których Twoi odbiorcy najczęściej korzystają. I powinieneś z nich korzystać.

Social commerce vs. eCommerce

Handel elektroniczny odnosi się do zakupów za pośrednictwem witryny eCommerce, sklepu internetowego lub dedykowanej aplikacji markowej. Handel społecznościowy z definicji umożliwia klientowi dokonanie zakupu w ramach korzystania z mediów społecznościowych. Handel społecznościowy to nie handel elektroniczny.

Handel społecznościowy również nie jest sprzedażą społecznościową. Sprzedaż społecznościowa odnosi się do kultywowania relacji w mediach społecznościowych w celu zbudowania listy potencjalnych klientów.

Zakupy w mediach społecznościowych sprawiają, że doświadczenie jest o wiele bardziej interaktywne niż typowe szaleństwo eCommerce.

Konsumenci mogą z łatwością konsultować się z przyjaciółmi w sprawie zakupów, chwalić się nowymi, modnymi wysokimi butami, komentować nową koszulkę cioci Jackie „I Love My Nice”, przeglądać komentarze innych doświadczonych konsumentów szamponów i wchodzić w bezpośrednie interakcje z ulubionymi markami.

Handel społecznościowy nie tylko przyspiesza proces transakcji, ale oferuje również niesamowity sposób zbierania opinii.

Twój katalog towarów jest dostępny na całym świecie, aby konsumenci mogli go przeglądać i wspólnie omawiać. Nie jest wymagana żadna kryształowa kula: Twoi klienci mogą po prostu powiedzieć, co im się podoba, a co nie.

Dlaczego nie zachęcić odbiorców do głosowania i decydowania o rozwoju produktu i decyzjach dotyczących zapasów, gdy już tam są? 

W mediach społecznościowych masz jasne dane o tym, kim dokładnie są Twoi klienci, a także możliwość czatowania z nimi za pośrednictwem komentarzy lub wiadomości bezpośrednich, aby zapewnić spersonalizowaną obsługę klienta.

wyświetlono grafikę e-commerce na laptopie

E-commerce- największe zalety

Korzyści płynące z e-commerce to całodobowa dostępność, szybkość dostępu, szeroka dostępność towarów i usług, łatwa dostępność i międzynarodowy zasięg.

Dostępność – oprócz przestojów i zaplanowanych prac konserwacyjnych witryny e-commerce są dostępne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, umożliwiając odwiedzającym przeglądanie i robienie zakupów w dowolnym momencie. Firmy stacjonarne zwykle są otwarte na określoną liczbę godzin, a w niektóre dni mogą nawet zostać całkowicie zamknięte.

Szybkość dostępu – podczas gdy tłumy mogą spowolnić kupujących w sklepie stacjonarnym, witryny handlu elektronicznego działają szybko, co zależy od mocy obliczeniowej i przepustowości zarówno urządzenia konsumenckiego, jak i witryny handlu elektronicznego. Strony produktów i koszyków ładują się w kilka sekund lub krócej. Transakcja e-commerce może obejmować kilka kliknięć i zająć mniej niż pięć minut.

Szeroka dostępność -pierwszym hasłem Amazona było „Największa księgarnia na Ziemi”. Mogła to twierdzić, ponieważ była witryną handlu elektronicznego, a nie fizycznym sklepem, który musiał przechowywać każdą książkę na swoich półkach. E-commerce umożliwia markom udostępnianie szerokiej gamy produktów, które po dokonaniu zakupu są następnie wysyłane z magazynu lub różnych magazynów. Klienci prawdopodobnie odniosą większy sukces, znajdując to, czego chcą.

Łatwa dostępność – klienci robiący zakupy w sklepie stacjonarnym mogą mieć trudności ze zlokalizowaniem konkretnego produktu. Odwiedzający witrynę mogą przeglądać strony kategorii produktów w czasie rzeczywistym i korzystać z funkcji wyszukiwania w witrynie, aby natychmiast znaleźć produkt.

Międzynarodowy zasięg – firmy stacjonarne sprzedają klientom, którzy fizycznie odwiedzają ich sklepy. Dzięki e-commerce firmy mogą sprzedawać każdemu, kto ma dostęp do sieci. Handel elektroniczny może potencjalnie rozszerzyć bazę klientów firmy.

Niższy koszt – firmy zajmujące się wyłącznie handlem elektronicznym unikają kosztów prowadzenia fizycznych sklepów, takich jak czynsz, zapasy i kasjerzy. Mogą jednak ponosić koszty wysyłki i magazynowania.

Personalizacja i rekomendacje produktowe – witryny handlu elektronicznego mogą śledzić przeglądanie, wyszukiwanie i historię zakupów odwiedzających. Mogą wykorzystywać te dane do przedstawiania spersonalizowanych rekomendacji produktów i uzyskiwania wglądu w rynki docelowe. Przykłady obejmują sekcje stron produktów Amazon oznaczone jako „Często kupowane razem” i „Klienci, którzy oglądali ten przedmiot, również oglądali”.

Wady e-commerce

Dostrzegane wady e commerce obejmują czasami ograniczoną obsługę klienta, brak możliwości zobaczenia lub dotknięcia produktu przed zakupem oraz czas oczekiwania na wysyłkę produktu.

Ograniczona obsługa klienta – jeśli klienci mają pytanie lub problem w sklepie stacjonarnym, mogą zwrócić się o pomoc do sprzedawcy, kasjera lub kierownika sklepu. W sklepie e-commerce obsługa klienta może być ograniczona: Witryna może zapewniać wsparcie tylko w określonych godzinach, a jej opcje usług online mogą być trudne w nawigacji lub mogą nie odpowiadać na konkretne pytanie.

Ograniczone interakcje z klientami – jeśli klienci mają pytania lub problem z zakupionym produktem, mogą odwiedzić sklep stacjonarny i porozmawiać bezpośrednio z kierownikiem sklepu lub przedstawicielem obsługi klienta, aby rozwiązać problem poprzez zwrot lub wymianę produktu. Firmy zajmujące się handlem elektronicznym nie mogą zapewniać bezpośredniej obsługi klienta i wsparcia. Niektóre witryny handlu elektronicznego wykorzystują czat online lub funkcje „kliknij, aby połączyć”, aby dotrzeć do żywej osoby, ale nie jest to standardowa praktyka.

Brak możliwości wypróbowania produktu – wizualna reprezentacja produktów w sklepach e-commerce za pomocą obrazów lub wideo nie może zapewnić pełnego doświadczenia, jakie sklep fizyczny jest w stanie zapewnić swoim klientom. Na przykład w domu towarowym lub sklepie obuwniczym możesz go wypróbować, a następnie kupić.

Czas oczekiwania – w sklepie klienci płacą za produkt i wracają z nim do domu. W e-commerce klienci muszą czekać na dostawę produktu. Chociaż terminy wysyłki maleją, ponieważ dostawa następnego dnia, a nawet tego samego dnia staje się powszechna, nie jest to natychmiastowe.

Bezpieczeństwo – doświadczeni hakerzy mogą tworzyć autentycznie wyglądające strony internetowe, które twierdzą, że sprzedają dobrze znane produkty. Zamiast tego witryna wysyła klientom fałszywe lub imitacje tych produktów lub po prostu kradnie informacje o karcie kredytowej. Legalne witryny handlu elektronicznego również wiążą się z ryzykiem, zwłaszcza gdy klienci przechowują dane swojej karty kredytowej u sprzedawcy, aby ułatwić przyszłe zakupy. Jeśli witryna sprzedawcy zostanie zaatakowana przez hakerów, cyberprzestępcy mogą ukraść dane karty kredytowej. Naruszenie danych może również prowadzić do nadszarpnięcia reputacji sprzedawcy.

Jakie są najczęstsze typy modeli biznesowych e commerce?

Każdy, od niezależnych freelancerów, przez małe firmy, po największe korporacje, może skorzystać z możliwości sprzedaży swoich towarów i usług online na dużą skalę.

Poniżej przedstawiamy niektóre z najczęstszych typów modeli biznesowych e commerce:

Handel detaliczny: detaliczny handel elektroniczny to sprzedaż produktów lub usług za pośrednictwem sklepu internetowego bezpośrednio konsumentowi bez pośrednika. Ten model dostawy w handlu elektronicznym jest również określany przez inne terminy, takie jak handel detaliczny online, handel elektroniczny, handel elektroniczny lub handel detaliczny.

Drop shipping: Drop shipping to sprzedaż produktów, które są wytwarzane i wysyłane do konsumentów za pośrednictwem strony trzeciej. Kluczowa różnica w porównaniu z modelem dostawy w handlu detalicznym polega na tym, że strona sprzedająca nie magazynuje ani nie posiada zapasów.

Produkty cyfrowe: Są to elementy do pobrania, takie jak szablony, kursy, e-booki, oprogramowanie lub multimedia, które należy kupić, aby móc z nich korzystać. Niezależnie od tego, czy chodzi o zakup oprogramowania, narzędzi, produktów w chmurze czy zasobów cyfrowych, stanowią one duży odsetek transakcji e-commerce.

White labeling: Model biznesowy białej etykiety polega na tym, że firma sprzedaje produkty pod własną marką, ale wytwarzane przez innych. Po złożeniu zamówienia przez klienta firma e-commerce otrzymuje produkt z białą etykietą, stosuje jego branding i opakowanie, a następnie dostarcza produkt do klienta.

Sprzedaż hurtowa: Produkty hurtowe są zwykle sprzedawane detalistom, którzy następnie sprzedają je konsumentom.

Usługi: Są to umiejętności takie jak coaching, pisanie i marketing wpływowy, które są kupowane i opłacane online.

Subskrypcja: Popularny model D2C, usługi subskrypcyjne to powtarzające się regularne zakupy produktów lub usług.

Crowdfunding: Crowdfunding umożliwia sprzedawcom zebranie kapitału początkowego w celu wprowadzenia ich produktu na rynek. Gdy wystarczająca liczba konsumentów kupi przedmiot, jest on następnie tworzony i wysyłany.

Największe firmy e commerce

Alibaba: założona w 1999 roku chińska firma Alibaba jest zdecydowanie odnoszącą największe sukcesy firmą e-commerce i sprzedawcą detalicznym, obsługującą największe rynki B2B (Alibaba.com), C2C (Taobao.com) i B2C (Tmall) na całym świecie . Ich zyski online od 2015 roku przewyższyły wszystkich sprzedawców detalicznych w USA łącznie – w tym Walmart i Amazon.

Amazon: Amazon jest największym sprzedawcą e-commerce w USA i tak bardzo zmienił oblicze handlu detalicznego, że palącym pytaniem dla większości sprzedawców jest to, jak pokonać Amazon.

eBay: eBay, jeden z pierwszych serwisów e-commerce, nadal dominuje na rynku cyfrowym, umożliwiając firmom i osobom fizycznym sprzedaż swoich produktów online.

Przyszłość ewolucji e commerce

Przekraczając granice i dystans, e-commerce zdigitalizował świat w jedną platformę. Od początkowej iskry w 1969 roku wraz z założeniem CompuServe, historia e-commerce jest historią zdumiewającego wzrostu napędzanego niesamowitą innowacją.

Na początku e-commerce był napędzany głównie przez model B2C, a handel detaliczny był jednym z pierwszych użytkowników. Poza nowościami główną rolę w napędzaniu popytu odgrywała wygoda. Wielu graczy weszło na boisko, intensyfikując krajobraz rywalizacji. Firmy zaczęły się wyróżniać szerszym wyborem produktów i bardziej innowacyjnymi usługami.

Po handlu detalicznym, kolejnym motorem wzrostu e-commerce był sektor usług. Internet oferuje obecnie szeroki zakres usług, w tym bankowość, ubezpieczenia, podróże i hotelarstwo, edukację, media i rozrywkę, strony z ofertami pracy i karierami, nieruchomościami i usługi brokerskie.

B2C e-commerce będzie nadal rósł w zawrotnym tempie. Oczekuje się, że globalny rynek e-commerce B2C, którego wartość w 2020 r. wyniesie 3,67 bln USD, będzie rósł w tempie 9,7% rocznie w latach 2021-2028. Rosnąca zależność cyfrowa, wygoda zakupów online i szybko rosnąca populacja cyfrowa będzie napędzać wzrost.

Kluczem do rozwoju e-commerce są trzy innowacje:

Personalizacja: sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe umożliwiły gromadzenie ogromnych ilości danych, nadawanie im sensu i zapewnianie spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Pętle sprzężenia zwrotnego i dynamiczne dostosowywanie się do ciągle zmieniających się zachowań konsumentów poprawiają całe doświadczenie klienta.

Omnichannel: Rozwój Internetu umożliwił pojawienie się sieci społecznościowych, które zostały dodatkowo wzmocnione przez urządzenia mobilne. Media społecznościowe są wpisane w naszą codzienność. Według raportu Google prawie 85% konsumentów rozpoczyna swoją podróż zakupową na jednym urządzeniu i kontynuuje na innym. Trend ten wymagał płynnej integracji między kanałami sprzedaży online i offline.

Bezpieczne płatności: cyfrowe portfele i bezproblemowe elektroniczne transfery środków utorowały drogę do bezproblemowych płatności. Paypal jest pionierem, ale Portfel Google, Apple Pay i wiele innych portfeli mobilnych jest teraz dostępnych na urządzeniach użytkowników. Coraz częściej technologia blockchain sprawia, że transakcje te są bezpieczniejsze i szybsze.

Ewolucja e commerce B2B

Pandemia zmusiła firmy B2B, które w przeszłości opierały się na sprzedaży bezpośredniej, do korzystania z opcji cyfrowych. Dało to początek większej liczbie rozwiązań e-commerce B2B, które redefiniują interakcje kupujący-sprzedający. Handel elektroniczny B2B jest teraz znacznie bardziej przejrzysty, wydajny i szybki.

Potencjał rynkowy e-commerce B2B jest ogromny. Globalnie rynek e-commerce B2B był wart 12,2 bln USD w 2019 r., po wzroście z 5,8 bln USD w 2013 r., według Statista. Przewiduje się dwucyfrowy wzrost sprzedaży e-commerce B2B do 2024 roku.

Aby handel elektroniczny B2B mógł w pełni wykorzystać swój potencjał, firmy potrzebują platformy handlu elektronicznego o następujących możliwościach:

Solidność i elastyczność: wiele firm działa w wielu modelach biznesowych, od B2C przez B2B do B2B2C i różnych kombinacjach. Rozwiązanie powinno uwzględniać wszystkie takie scenariusze na jednej platformie, zapewniając elastyczność wyboru handlu bezobsługowego i tradycyjnego handlu elektronicznego oraz możliwość skalowania bez konieczności aktualizacji.

Integracja: Łatwa, bezproblemowa integracja w czasie rzeczywistym z istniejącą chmurą i starszymi aplikacjami lokalnymi.

Personalizacja wielokanałowa: platforma wielokanałowa z architekturą natywną dla chmury, zapewniająca personalizację za pomocą usług kontekstowych, które pomagają definiować segmenty klientów w oparciu o intuicyjne warunki.

Trendy w e-commerce w 2023 r., które zmienią sposób, w jaki kupujemy, sprzedajemy i konsumujemy

1. Zakupy mobilne: Według Statista, urządzenia mobilne odpowiadają za 71% ruchu detalicznego i generują 61% zamówień na zakupy online.

2. Social commerce: Globalna sprzedaż za pośrednictwem platform mediów społecznościowych została oszacowana na 992 miliardy dolarów amerykańskich w 2022 roku, a prognozy sugerują, że sprzedaż w handlu społecznościowym osiągnie około 2,9 biliona dolarów do 2026 roku.

3. Obsługa klienta: 87% konsumentów wydaje mniej lub całkowicie rezygnuje z marek, które nie zapewniają doskonałej obsługi klienta.

4. Zrównoważony rozwój: rośnie handel ekologiczny. Nawet w obliczu obaw finansowych konsumenci są skłonni wydawać więcej, aby kupować od zrównoważonych marek.

5. Personalizacja: 60% konsumentów twierdzi, że po spersonalizowanych zakupach stanie się stałymi klientami.

6. Subscription commerce: Prawie 35% cotygodniowych zakupów online korzysta z subskrypcji.

7. Dostawa: Dostawa na czas jest teraz absolutnym priorytetem dla sprzedawców e-commerce. 93% klientów twierdzi, że przejrzystość zamówień jest bardzo ważna dla ich ogólnej obsługi klienta.

Historia e commerce

E-commerce czyli handel elektroniczny rozpoczął się w latach 60., kiedy firmy zaczęły używać EDI do udostępniania dokumentów biznesowych innym firmom. W 1979 roku American National Standards Institute opracował ASC X12 jako uniwersalny standard udostępniania dokumentów przez firmy w sieciach elektronicznych.

Po tym, jak w latach 80. wzrosła liczba indywidualnych użytkowników udostępniających sobie dokumenty elektroniczne, rozwój eBay i Amazon w latach 90. zrewolucjonizował branżę e-commerce. Konsumenci mogą teraz kupować wiele przedmiotów online, od sprzedawców zajmujących się wyłącznie handlem elektronicznym – zwanych także e-sprzedawcami – oraz w sklepach stacjonarnych, które mają możliwości handlu elektronicznego. Obecnie prawie wszystkie firmy handlu detalicznego integrują praktyki biznesowe online ze swoimi modelami biznesowymi.

Pandemia COVID-19 w 2020 roku spowodowała znaczny wzrost e-commerce. Według US Census Bureau, gdy kupujący byli zamknięci w swoich domach przez dłuższy czas, handel elektroniczny wzrósł do rekordowego poziomu 16,4% w drugim kwartale 2020 roku.

E-commerce - często zadawane pytania (FAQ):

Firma zajmująca się e-commerce to firma lub przedsiębiorstwo, które przeprowadza transakcje handlowe online. Oznacza to, że sprzedają produkty lub usługi klientom przez Internet, a nie przez fizyczny sklep lub inne tradycyjne kanały. Firmy zajmujące się handlem elektronicznym mogą działać wyłącznie w Internecie lub mogą również być fizycznie obecne. Niektóre przykłady firm e-commerce obejmują sprzedawców internetowych, usługi subskrypcji, rynki cyfrowe i firmy B2B, które sprzedają produkty lub usługi innym firmom.

Witryna e-commerce to platforma cyfrowa, która ułatwia transakcje online między firmami a konsumentami. Witryny te zazwyczaj zawierają katalogi produktów, koszyki, systemy przetwarzania płatności i inne funkcje umożliwiające klientom przeglądanie, wybieranie i kupowanie produktów lub usług. Witryny handlu elektronicznego mogą być zaprojektowane dla określonej niszy lub rynku, takiego jak odzież, elektronika lub artykuły gospodarstwa domowego, lub mogą oferować szeroką gamę produktów w wielu kategoriach. Przykłady popularnych witryn handlu elektronicznego to
amazon.com, ebay.pl.

Sklep e-commerce to rodzaj internetowego sklepu detalicznego, który specjalizuje się w sprzedaży produktów lub usług bezpośrednio konsumentom za pośrednictwem witryny handlu elektronicznego. Sklepy te mogą być obsługiwane przez jednego sprzedawcę lub wielu dostawców i mogą oferować szeroką gamę produktów lub specjalizować się w określonej niszy. Sklepy e-commerce zazwyczaj oferują przyjazne dla użytkownika zakupy z łatwą nawigacją, szczegółowymi informacjami o produktach, recenzjami klientów i bezpiecznymi opcjami płatności. Przykłady sklepów e-commerce to Amazon, eBay, Etsy i Shopify. Sklepy e-commerce stają się w ostatnich latach coraz bardziej popularne ze względu na wygodę i dostępność, jakie oferują klientom, a także niższe koszty ogólne dla właścicieli firm w porównaniu z tradycyjnymi sklepami stacjonarnymi.

E-commerce B2B doświadczył kilku ogromnych zmian w ciągu ostatnich kilku lat, w tym:

 ✓ Doskonalenie technologii zarządzania
✓ Dostarczanie spersonalizowanych doświadczeń klientów
✓ Oferowanie szybkiej i wysokiej jakości obsługi
✓ Budowanie doświadczeń omnichannel
✓ Wykorzystanie zmieniających się rynków
✓ Tworzenie opcji handlu społecznościowego
✓ Budowa portali samoobsługowych
✓ Oferowanie nowych opcji płatności
✓ Koncentracja wysiłków na obecnych klientach
✓ Pamiętaj o znaczeniu optymalizacji mobilnej


Rynek e-commerce B2B wykazał ogromne oznaki wzrostu, ponieważ pandemia, pojawiające się technologie i zmieniające się preferencje konsumentów wywarły presję na ten sektor. Dwie trzecie firm B2B oferuje obecnie różne opcje e-commerce, jeśli chodzi o angażowanie klientów. E-commerce również wzrósł tak gwałtownie, że sprzedawcy B2B są teraz bardziej skłonni do oferowania klientom opcji e-commerce niż tradycyjnych opcji sprzedaży osobistej.

Firmy, które nie spełniają cyfrowych oczekiwań klientów, mogą również mieć problemy z utrzymaniem klientów, ponieważ 90% nabywców B2B twierdzi, że zwróciłoby się do konkurencji, gdyby ich cyfrowe potrzeby nie zostały zaspokojone.

Kryptowaluty to złożony temat dla firm e-commerce B2B. To, czy powinieneś oferować tę opcję płatności, zależy od twoich celów i tego, czy masz możliwości obsługi kryptowalut.

Oprogramowanie typu open source to kod, który został zaprojektowany w taki sposób, aby był publicznie dostępny — każdy może przeglądać, modyfikować i rozpowszechniać kod według własnego uznania. Oprogramowanie open source jest rozwijane w sposób zdecentralizowany i oparty na współpracy, w oparciu o recenzowanie i produkcję społecznościową.

E-commerce typu open source odnosi się do dowolnego oprogramowania e-commerce, które zapewnia użytkownikom pełny dostęp do oryginalnego kodu źródłowego, umożliwiając im modyfikowanie i dostosowywanie platformy e-commerce do Twoich potrzeb oraz daje im kontrolę nad projektem i funkcjonalnością Twojego sklepu internetowego.

Online odnosi się do stanu lub trybu połączenia z Internetem. Internet to globalna sieć połączonych ze sobą komputerów, która umożliwia wymianę informacji, danych lub komunikację za pośrednictwem różnych kanałów cyfrowych. Kanały te mogą obejmować strony internetowe, aplikacje mobilne, platformy mediów społecznościowych i inne narzędzia cyfrowe, które umożliwiają ludziom dostęp, udostępnianie i interakcję z treściami i usługami z całego świata.

Handel to działalność polegająca na kupowaniu i sprzedawaniu towarów i usług. W ten sposób ludzie i firmy wymieniają posiadane produkty na te, których chcą lub potrzebują. Może to mieć miejsce w fizycznych lokalizacjach, takich jak sklepy lub online za pośrednictwem stron internetowych. Handel jest ważny, ponieważ pomaga naszej gospodarce rosnąć i pozwala nam zdobywać to, czego chcemy.

E commerce - podsumowanie

Wraz z rosnącym trendem e-commerce, kupujący stale szukają wygodnych i szybkich sposobów robienia zakupów online. A teraz może to stać się możliwe dzięki handlowi mobilnemu. Handel mobilny zapewnia użytkownikom szybki i doskonały sposób na zakupy. Korzystając z licznych funkcji i narzędzi mobilnych, użytkownicy mogą wygodnie robić zakupy, a urządzenia mobilne pozwalają sprzedawcom internetowym budować wizerunek marki i poziom zaangażowania. Jeśli jesteś sprzedawcą internetowym i chcesz zwiększyć swój zasięg na rynku online. Powinieneś wybrać wciągającą i solidną aplikację mobilną.

Pamiętaj o trendach e-commerce B2B na rok 2023, aby móc zacząć je wdrażać w ciągu pierwszego kwartału. Zapewnienie, że jesteś na bieżąco z nowymi strategiami i taktykami marketingowymi, pomaga utrzymać Twoją firmę w czołówce umysłów klientów.

Aby Twoja witryna e-commerce była zawsze aktualna, rozważ użycie woocommerce jako platformy e-commerce B2B. Jeśli natomiast chcesz przenieść sprzedaż do Internetu, koniecznie przeczytaj jak założyć sklep internetowy .

TAGI:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Polecane artykuły
opinie-z-google

Strona internetowa
od 1500 zł

Projektowanie oraz tworzenie stron internetowych WordPress

Sklep internetowy
od 6000 zł

Projektowanie oraz tworzenie sklepów internetowych WooCommerce

Pozycjonowanie SEO
od 550 zł

Pozycjonowanie stron oraz sklepów internetowych w Google

Projektowanie logo
od 625 zł

Tworzymy projekty logo, zapadające w pamięć

Wyceń stronę internetową

Cennik