22 grudnia, 2022 AW PROJEKT

Co to są linki wewnętrzne?

Link wewnętrzny to dowolny link z jednej strony w Twojej witrynie do innej strony w Twojej witrynie. Zarówno Twoi użytkownicy, jak i wyszukiwarki używają linków do znajdowania treści w Twojej witrynie. Twoi użytkownicy używają linków do poruszania się po Twojej witrynie i znajdowania treści, które chcą znaleźć. Wyszukiwarki również używają linków do poruszania się po Twojej witrynie. Nie zobaczą strony, jeśli nie ma do niej linków.

Istnieje kilka rodzajów linków wewnętrznych. Oprócz linków na stronie głównej, menu, kanale postów itp. możesz także dodawać linki w swoich treściach. Nazywamy to linkami kontekstowymi. Linki kontekstowe kierują użytkowników do interesujących i powiązanych treści. Ponadto pozwalają wyszukiwarkom dowiedzieć się, jakie treści w Twojej witrynie są powiązane i określić ich wartość. Im więcej linków otrzyma znacząca strona, tym ważniejsza będzie dla wyszukiwarek. Dlatego dobre linki wewnętrzne są kluczowe dla Twojego SEO.

Linki wewnętrzne a linki zewnętrzne

Wszystkie strony internetowe — nawet sklepy internetowe — składają się z linków wewnętrznych i zewnętrznych. Linki wewnętrzne łączą strony i posty w Twojej witrynie, a linki zewnętrzne łączą Twoje strony z innymi witrynami. W tym poście skupimy się na linkach wewnętrznych i ich znaczeniu dla SEO. Zobacz naszą ofertę pozycjonowanie stron, jeśli chcesz uzyskać więcej zewnętrznych linków prowadzących do Twojej witryny.

Dlaczego linki są ważne dla Google?

Linkowanie wewnętrzne jest istotnym czynnikiem dla Google i innych wyszukiwarek. Jeśli post lub strona otrzymuje wiele linków, jest to sygnał dla Google, że jest to niezbędny lub wartościowy artykuł. Dotyczy to zarówno linków wewnętrznych, jak i zewnętrznych.

Linkowanie wewnętrzne to coś, co kontrolujesz jako właściciel witryny. Dzięki poprawnym linkom wewnętrznym poprowadzisz swoich gości i Google do swoich najważniejszych treści.

Google indeksuje strony internetowe, podążając za linkami, wewnętrznymi i zewnętrznymi, za pomocą bota o nazwie Googlebot. Ten bot dociera do strony głównej witryny, renderuje stronę i podąża za pierwszym linkiem. Podążając za linkami, Google może ustalić związek między różnymi stronami, postami i innymi treściami. W ten sposób Google dowiaduje się, które strony w Twojej witrynie dotyczą podobnej tematyki.

Linki wewnętrzne pomagają wyszukiwarkom lepiej znajdować Twoje treści

Ponieważ strony internetowe stają się coraz większe i bardziej złożone, osierocone treści stają się problemem dla wielu z nich. Osierocona treść odnosi się do stron w Twojej witrynie, które nie mają wewnętrznych linków prowadzących do nich. Jest to problem, ponieważ bez wewnętrznego linku prowadzącego Googlebota do tych stron wyszukiwarki nie mogą ich znaleźć i zindeksować.

Mimo że obecnie strony internetowe mają mapy witryn, które zawierają adresy URL (większości) stron w Twojej witrynie, wyszukiwarkom może zająć dużo czasu, zanim dotrą do tych stron. Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku bardzo dużych witryn, których indeksowanie wymaga dużej ilości zasobów, lub nowo utworzonych witryn, które nie są często odwiedzane przez Google. Dodając linki wewnętrzne do nowo opublikowanych stron, zapewniasz wyszukiwarkom więcej sposobów na dotarcie do tych treści.

Oprócz zrozumienia relacji między treścią, Google dzieli wartość linków między wszystkie linki na stronie internetowej. Często strona główna witryny internetowej ma największą wartość linku, ponieważ ma najwięcej linków zwrotnych. Ta wartość linku będzie współdzielona między wszystkimi linkami znalezionymi na tej stronie głównej. Wartość linku przekazywana do następnej strony zostanie podzielona między linki na tej stronie i tak dalej.

Dlatego Twoje najnowsze posty na blogu zyskają większą wartość linków, jeśli umieścisz je na stronie głównej, a nie tylko na stronie kategorii. A Google szybciej znajdzie najnowsze posty, jeśli prowadzą do nich linki ze strony głównej.

Kiedy zrozumiesz, że linki przekazują swoją wartość, zrozumiesz, że więcej linków do posta oznacza większą wartość. To dlatego, że Google uważa stronę, która otrzymuje wiele wartościowych linków za ważniejszą, zwiększysz szansę na ranking tej strony.

Więcej o linkach wewnętrznych

Linki nofollow

Prawdopodobnie masz również linki, które nie są ważne dla SEO w Twojej witrynie. Jeśli na przykład masz link do logowania dla swoich klientów na stronie głównej, nie chcesz wyciekać wartości linku do swojej strony logowania – ta strona nie musi zajmować wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.

Kiedyś można było zapobiec utracie wartości linków do nieistotnych linków, nadając im tag nofollow. Tag nofollow prosi Google, aby nie podążał za linkiem, więc żadna wartość linku nie jest przekazywana. Teraz możesz pomyśleć: „Nie będę obserwował mniej ważnych linków, aby nadać najważniejszym linkom większą wartość”. Chociaż to działało w przeszłości, Google stał się bardziej kompetentny. Teraz wydaje się, że wartość linku dla tych linków nofollow nie przepływa automatycznie do innych linków na stronie. Link nofollow będzie liczony jako link, a wartość linku dla tego linku zostanie utracona. Dlatego bardziej sensowne jest umieszczanie mniejszej liczby linków na stronie zamiast nieobserwowania niektórych linków.

Pamiętaj, że dodanie tagu nofollow nie oznacza, że tych stron docelowych nie można znaleźć w wynikach wyszukiwania Google. Jeśli nie chcesz, aby strony lub posty pojawiały się w wynikach wyszukiwania, powinieneś również nadać im tag „noindex”. Tag noindex oznacza, że Google nie powinien renderować strony i nie powinien umieszczać treści w indeksie Google, aby pojawiały się w wynikach wyszukiwania.

Anchor tekst

Po podjęciu decyzji, które linki powinny znajdować się na stronie i które strony powinny uzyskać wartość linku, ważne jest, aby użyć odpowiedniego tekstu zakotwiczenia. Tekst zakotwiczenia to klikalny tekst, który widzą odwiedzający. Na przykład tekst zakotwiczenia dwóch linków wewnętrznych to „projektowanie stron internetowych” i „strony internetowe Wrocław”.

Nadmierna optymalizacja tekstu kotwicy może zaszkodzić Twojej witrynie. Przez nadmierną optymalizację rozumiemy upychanie słów kluczowych. Wcześniej można było nadać wszystkim tekstom zakotwiczeń to samo słowo kluczowe, a Google pozycjonowałby witrynę wyżej dla tego słowa kluczowego. W dzisiejszych czasach Google jest na tyle sprytny, że rozumie, że treść wokół tekstu zakotwiczenia mówi więcej o trafności słowa kluczowego niż sam tekst zakotwiczenia. Upewnij się więc, że tekst zakotwiczenia wygląda naturalnie w Twojej kopii: możesz używać słów kluczowych, ale nie dodawaj dokładnie tych samych słów kluczowych do tekstu zakotwiczenia każdego linku.

  • Udostępnij