Reklamuj w Internecie swój biznes stacjonarny! Poznaj 5 powodów dla których warto promować swój biznes naziemny w sieci

Reklamowanie biznesu stacjonarnego w internecie to niezwykle korzystny pomysł. Działanie takie ma wiele plusów, a z internetu możemy pozyskiwać nowych klientów dla naszego biznesu stacjonarnego. Wiele osób prowadząc reklamę marki, nie wykorzystuje jednak siły internetu, nie wiedząc do końca czy, warto to robić i jakie korzyści niesie ze sobą promocja w sieci. W tym tekście przedstawimy pięć największych zalet reklamy internetowej biznesów stacjonarnych i podpowiadamy, dlaczego warto zacząć promować swój realny biznes w sieci.

reklama w internecie

Wyprzedzanie bezpośredniej konkurencji

Pierwszym i największym plusem reklamowania się w internecie jest możliwość wyprzedzenia bezpośredniej konkurencji z rynku lokalnego. Strony internetowe, które wyświetlają się jako pierwsze w wynikach wyszukiwania Google są bardzo skuteczną reklamą firmy w internecie.

Jak wiemy, jest ona często spora, a podobne lokalne czy firmy w okolicy zażarcie walczą o klientów. Większość z tych lokalnych marek nie reklamuje się jednak w internecie, skupiając się na standardowych sposobach reklamy takich jak ulotki, banery reklamowe przed sklepem, promocje lub posiadają jedynie niepozycjonowaną stronę internetową służącą jedynie za wizytówkę. Dzięki reklamie internetowej możemy pozyskać sporą liczbę klientów i wyprzedzić marki niekorzystające z tego sposobu promocji, stając się tym samym liderami branżowymi w okolicy. Możemy również oprócz promocji rozpocząć sprzedaż internetową usług na miejscu, z odbiorem lub wysyłkowo jeśli istnieje taka możliwość. W ten sposób wyróżnimy się na tle naszej konkurencji, która działa stacjonarne od wielu lat. Korzyść ta dotyczy szczególnie tradycyjnych biznesów, których właściciele niechętnie otwierają się na innowacje — takich jak sklepy, bary czy punkty handlowo usługowe. Dużo większe zyski to również możliwość szybszego oddalenia się od naszych kontrahentów i bezpieczniejsza pozycja na rynku np. w obliczu zbyt wysokiej liczby firm o podobnym profilu.

Strona internetowa
od 1500 zł

Projektowanie oraz tworzenie stron internetowych WordPress

Bardzo duża ilość odbiorców

Reklamując się w internecie, możemy docierać również do bardzo dużej ilości odbiorców. Przeważnie nasz biznes stacjonarny zna jedynie mały procent społeczności danego miasta i osób które mogą do nas dotrzeć osobiście. Z sieci korzysta jednak przeważnie zdecydowana większość mieszkańców. Można zatem w niej skutecznie reklamować się i zainteresować naszą marką takie osoby. Samodzielnie poprzez tradycyjne formy reklamy nie mielibyśmy szansy dotarcia do wszystkich mieszkańców danej miejscowości czy danego rejonu. Internet za to umożliwia to w prosty sposób. W sieci znajdziemy również bardzo dużą liczbę potencjalnych klientów, którzy mogą stać się nimi naprawdę. Nawet gdy część z nich pozytywne zareaguje na naszą reklamę i skorzysta z naszych usług, da to bardzo dobry rezultat. Z internetu możemy również pozyskiwać często bardzo duże ilości klientów — szczególnie jeśli uruchomimy sprzedaż wysyłkową. Agencje takie jak nasza, które oferują tworzenie sklepów internetowych – wiedzą, że pozycjonowanie stron www jest niemniej ważne jak stworzenie atrakcyjnej strony www.

Pozyskanie dużej ilości nowych klientów może wznieść nasz biznes na nowy poziom bez zbędnego ryzyka czy dużego nakładu pracy.

Efektywność finansowa reklamy

Elementem, który jest niezwykle korzystny przy reklamie internetowej, jest efektywność finansowa. Jest to efektywne wydawanie budżetu reklamowego, jaki posiadamy — nawet tego małego i skromnego. Emitując reklamę w sieci płacimy jedynie za targetowany przekaz reklamowy, który dociera do odbiorców, którzy są zainteresowani daną tematyką. Dzięki temu płacimy jedynie za reklamę wśród osób, które realnie i z dużym prawdopodobieństwem mogą skorzystać naszej oferty, a nie jak nie ma to miejsca przy rozdawaniu ulotek, reklamie radiowej czy w gazecie tradycyjnej. Dzięki temu każda wydana złotówka to spora szansa na pozyskanie klienta. Targetowanie zapobiega marnowaniu budżetu reklamowego i pozwala uzyskiwać wysoki zwrot inwestycji w reklamę. Samodzielnie możemy też zdecydować, jakie sumy na reklamę przeznaczymy oraz korzystać z różnych form reklamy — takich samych, z których korzystają globalne marki takie jak KFC czy McDonalds. Efektywność finansowa reklamy internetowej to także możliwość jej skalowania. Jeśli uznamy, że reklama internetowa przynosi dobre efekty, będziemy mogli po prostu przeznaczać dużo większe sumy na taką promocję i uzyskiwać adekwatnie większe korzyści w postaci większej ilości nowych klientów. Możemy też budować grono naszych klientów ze środków, które zarobimy dzięki pierwszej kampanii promocyjnej bez inwestowania dużej ilości swoich pieniędzy.

Elastyczne formy promocji

Korzyścią, którą należy podkreślić w szczególny sposób, jest bardzo duży wybór form promocji w sieci. Możemy korzystać zarówno z systemów reklamowych umożliwiających wyświetlenie reklamy w Google, na YouTube, Facebooku czy Instagramie, promowanie się przez influencerów, marketing szeptany, prowadzenie profili w social mediach czy pozycjonowanie strony internetowej w Google. Jest to tylko kilka najpopularniejszych sposobów promocji w sieci, a do dyspozycji mamy znacznie więcej opcji. Dzięki szerokiemu wachlarzowi możliwości będziemy mogli zaprezentować swój biznes w odpowiedni sposób — który najlepiej ukaże jego plusy czy docierać do potencjalnych klientów, którzy z racji wieku czy preferencji korzystają z danej platformy społecznościowej. Elastyczne formy promocji to też możliwość wybierania darmowych i płatnych form promocji lub takich, które będą działały długofalowo lub natychmiastowo. Reklamę w sieci możemy również wdrożyć samodzielnie w prostej formie, nawet jeśli nie znamy się na tym lub poprosić liczne agencje interaktywne o pomoc w zorganizowaniu szerokiej kampanii promocyjnej. Jeśli myślimy o promocji lokalnej warto wykorzystać pozycjonowanie lokalne, które daje szybkie rezultaty.

Jednym z największych plusów, jakie dotyczą promocji biznesu stajennego w sieci, jest brak ryzyka. Biorąc pod uwagę wszystkie powyższe korzyści i charakter promocji w sieci, nie ryzykujemy niczym, rozpoczynając promowanie się w sieci. Działania takie nie wymagają poświęcania dużych sum pieniędzy w ciemno, a budżet możemy regularnie zwiększać gdy dojdziemy do wniosku, że reklama sprawdza się i pomaga pozyskiwać nam nowych klientów. W razie nieudania się kampanii reklamowej nie musimy działać w ten sposób dalej wybierając inną formę promocji lub rezygnując w ogóle. Promować się w internecie możemy bardzo prosto oraz samodzielnie i możemy decydować, na jakie wydatki możemy sobie pozwolić. Nie ryzykujemy też renomą marki, korzystając ze sprawdzonych i jakościowych sposobów promocji oraz nie musimy zobowiązywać się do długofalowej współpracy np. z systemami reklamowymi czy agencjami.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Polecane artykuły
opinie-z-google

Strona internetowa
od 1500 zł

Projektowanie oraz tworzenie stron internetowych WordPress

Sklep internetowy
od 6000 zł

Projektowanie oraz tworzenie sklepów internetowych WooCommerce

Pozycjonowanie SEO
od 550 zł

Pozycjonowanie stron oraz sklepów internetowych w Google

Projektowanie logo
od 625 zł

Tworzymy projekty logo, zapadające w pamięć

Wyceń stronę internetową

Cennik