Przewodnik po linkach bezpośrednich WordPress

Każda strona w Twojej witrynie ma odrębny adres URL, który umożliwia użytkownikom jej znalezienie i łatwy dostęp.

Te adresy URL powinny być możliwie proste do odczytania i wpisania. Te konkretne adresy URL nazywane są w żargonie technicznym permalinkami lub stałymi linkami.

W oparciu o wybraną strukturę bezpośredniego linku, system zarządzania treścią (CMS), taki jak WordPress, tworzy adresy URL dla twoich stron i postów, gdy uzyskujesz do nich dostęp. Należy pamiętać, że niektóre wybory są bardziej odpowiednie dla czytelności i optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO).

linki-bezposrednie-wordpress

Czym są bezpośrednie linki WordPress?

Permalinki WordPress to, mówiąc prościej, charakterystyczne adresy URL, które platforma tworzy dla każdej z twoich stron i postów. Rozważ te dwa łącza bezpośrednie jako ilustrację:

awprojekt-art.pl/linkowanie-wewnetrzne-dlaczego-warto

awprojekt-art.pl/?post=25552

Oba służą do podkreślenia charakterystycznych struktur łącza bezpośredniego. Pierwszy wykorzystuje tytuł posta na blogu jako ślimak, który jest częścią adresu URL, która oznacza określoną stronę.

Drugi przykład zastępuje unikalny identyfikator posta jego nazwą jako ślimakiem.

Technicznie rzecz biorąc, oba adresy URL działają w ten sam sposób. Ale jasne jest, że pierwsza strategia jest znacznie bardziej przystępna. Oprócz tego, że jest łatwiejszy do zapamiętania, wyjaśnia również odwiedzającym, o czym jest strona. Określenie „piękny” permalink odnosi się do tego.

Co ważniejsze, użycie słów kluczowych opisujących zawartość Twojej strony może pomóc wyszukiwarkom w jej zrozumieniu. Innymi słowy, jest lepszy pod względem SEO. Tracisz ruch organiczny, jeśli nie używasz optymalnej struktury permalinków.

5 typów struktur linków bezpośrednich w WordPress

WordPress ułatwia edycję i optymalizację bezpośrednich linków do Twojej witryny. Z pulpitu nawigacyjnego WordPress przejdź do Ustawienia > Łącza bezpośrednie. Tutaj znajdziesz 5 predefiniowanych formatów linków bezpośrednich, a także niestandardowe struktury, których możesz użyć do stworzenia własnych linków bezpośrednich. Prosta struktura lików URL ma wpływ na pozycjonowanie strony.

Prosty
https://awprojekt-art.pl/?p=123

Po zainstalowaniu WordPressa domyślna struktura łącza bezpośredniego jest prosta. Ten format wyświetla ciąg zapytania z identyfikatorem strony lub wpisu. Mimo że jest to domyślny format, nie jest zbyt przyjazny dla użytkownika ani SEO.

Data i tytuł
https://awprojekt-art.pl/2020/08/05/exemple-article/

Rozszerzone typy znaczników nazwy posta, daty i tytułu są często używane w blogach, które wymagają bardzo precyzyjnych czasów publikacji. Ta struktura bezpośredniego łącza zawiera datę, miesiąc i rok opublikowania treści. Data i tytuł są najczęściej używane w serwisach informacyjnych, które publikują wiele artykułów dziennie.

Miesiąc i tytuł
https://www.awprojekt-art.pl/2020/08/exemple-article/

Miesiąc i tytuł to kolejna szeroko stosowana struktura bezpośredniego łącza, podobna do daty i tytułu pod względem SEO. Oba mają podobne zalety i wady. Podobnie jak w przypadku bezpośrednich linków daty i tytułu, bezpośrednie łącza miesiąca i tytułu wyświetlają tytuł i datę publikacji (tym razem miesiąc) w adresie URL, ale wynikowy adres URL jest o kilka znaków krótszy niż bezpośrednie łącza daty i tytułu.

Cyfrowy
https://www.awprojekt-art.pl/archives/123

Podobnie jak w przypadku formatu bezpośredniego, bezpośrednie łącza numeryczne wyświetlają Twój identyfikator postu w archiwum. Więc jeśli masz post na blogu z wiadomościami w swojej kategorii wiadomości, może on wyglądać tak: your-url/news/456. Chociaż z technicznego punktu widzenia wyszukiwarki mogą używać tego formatu, może on wprowadzać ludzi w błąd.

Tytuł publikacji
https://www.awprojekt-art.pl/tytul-posta/

Tytuł posta to najprawdopodobniej najpopularniejsza struktura linku używana przez większość użytkowników WordPressa. Zawiera jasne i krótkie adresy URL, które są łatwe do odczytania i zapamiętania. Wielu właścicieli strony WordPress używa tego adresu URL ze względu na jego prostotę.

Strona internetowa
od 1500 zł

Projektowanie oraz tworzenie stron internetowych WordPress

TAGI:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Polecane artykuły
opinie-z-google

Strona internetowa
od 1500 zł

Projektowanie oraz tworzenie stron internetowych WordPress

Sklep internetowy
od 6000 zł

Projektowanie oraz tworzenie sklepów internetowych WooCommerce

Pozycjonowanie SEO
od 550 zł

Pozycjonowanie stron oraz sklepów internetowych w Google

Projektowanie logo
od 625 zł

Tworzymy projekty logo, zapadające w pamięć

Wyceń stronę internetową

Cennik