Sprowadzanie ruchu na pozycjonowaną stronę internetową jako wspomaganie procesu pozycjonowania.

Sprowadzanie ruchu na pozycjonowaną stronę internetową jest bardzo dobrym sposobem na podnoszenie jej statystyk i wspomaganie procesu pozycjonowania. Wiele osób jednak nie wie o tym sposobie, nie wie jak sprowadzać taki ruch i jak w taki sposób wspomagać podnoszenie rankingu naszej witryny gdy pozycjonowanie zlecili agencji SEO. W tym tekście przybliżamy tematykę sprowadzania ruchu na stronę jako taktyki wspomagania pozycjonowania i podpowiadamy jak robić to skutecznie.

Sprowadzanie ruchu na stronę

Ruch sprowadzony na stronę wspomaga pozycjonowanie — dlaczego warto?

Ruch sprowadzany na stronę www w trakcie jej pozycjonowania pozytywnie wpływa na ten proces. Podnosi on statystyki wejść oraz czas przebywania użytkownika na stronie i inne ważne statystyki dla danej witryny. Google dokładnie analizuje jaką popularnością cieszy się dana witryna wśród internautów i bierze tę informację pod uwagę, ustalając ranking. Pozyskiwanie ruchu na witrynę z innych źródeł niż organiczne wejścia jest proste, może być darmowe oraz skalowalne. Pozyskując ruch na stronę, wiele osób dowie się o niej. Dzięki temu użytkownicy – znając już naszą markę, wchodzą na naszą stronę bezpośrednio z wyszukiwarki, klikając w wynik wyszukiwania i wybierając naszą witrynę zamiast tych konkurencyjnych. Pozyskiwanie takiego ruchu jest niezależnym sposobem wspomagania pozycjonowania. Strony internetowe często odwiedzane przez użytkowników dużo lepiej się pozycjonują.

Strona internetowa
od 1500 zł

Projektowanie oraz tworzenie stron internetowych WordPress

Kanały w social mediach

Pierwszym sposobem, z jakiego możemy skorzystać, aby skierować na naszą witrynę internetową ruch wspomagający pozycjonowanie, jest prowadzenie kanałów w social mediach. Możemy założyć lub rozwijać już prowadzone kanały np. na YouTube lub Facebooku i kierować ruch właśnie z nich. Prowadzenie wielu kanałów i dodawanie nawet tych samych treści na różnych z nich zapewni nam dużą widoczność i zasięg w sieci oraz zainteresowanie wielu osób. Materiały te będą pojawiały się w wyszukiwarkach poszczególnych kanałów społecznościowych lub mogą być polecane czy dodawane publicznie na grupach. Mnożąc pewien ruch poprzez kilka kanałów, będziemy mogli uzyskiwać regularny ruch na naszą stronę internetową. Prowadzenie takich kanałów może być dobrym rozwiązaniem jeśli nie mamy już środków na intensywniejsze prace pozycjonerskie lub pozycjonujemy strony maksymalnie szybko. Na portalach społecznościowych należy wyróżniać link do naszej witryny w głównych miejscach, pod każdym materiałem, sygnaturą, wpisem czy profilem — tak, aby był jak najbardziej widoczny. Możemy dodawać go też w materiałach lub przed i po nich.

Marketing szeptany

Ciekawym sposobem sprowadzania ruchu na stronę jest marketing szeptany. Jest to swego rodzaju internetowa poczta pantoflowa, która zakłada publikowanie informacji o naszej stronie na forach internetowych czy w innych miejscach. Promować będziemy się przy pomocy krótkich wpisów polecających naszą markę. Możemy polecać w niej jakość naszych usług, darmowe materiały czy każdą dowolną mocną część naszej marki np. ciekawy content. Wpisy takie zawierają kilka zdań o naszej marce i link do witryny. Umieszczane w dużych ilościach w różnych miejscach np. na forach czy w social mediach będą zwiększały widoczność naszej strony. Pozwalają też na pozyskiwanie regularnie i pasywnie dużego ruchu na naszą stronę. Raz dodany wpis pozostaje w sieci na bardzo długi czas, a wiele osób może korzystać z niego regularnie. Ma on też nieszablonową formę i może zaciekawić wiele osób. Agencje, takie jak nasza, które oferują pozycjonowanie stron www wykorzystują marketing szeptany do zdobywania dobrej jakości linków.

Płatne kampanie reklamowe

Sposobem na sprowadzenie jakościowego i wartościowego ruchu na naszą witrynę są płatne kampanie reklamowe. Najpopularniejszymi systemami są Facebook Ads i Google Ads. Umożliwiają one wyemitowanie reklamy z płatnością za wyświetlenie lub za kliknięcie w link. Targetując i kierując reklamę do osób o odpowiednich parametrach, możemy pozyskiwać regularnie jakościowy ruch na naszą witrynę osób zainteresowanych np. daną kategorią czy mieszkających w danej lokalizacji. Choć jest to drogi sposób promowania się w dłuższej perspektywie, może pozwolić nam pozyskiwać stałych klientów czy osoby, które będą powracały na nasz profil regularnie samodzielnie i staną się jego fanami — co zwróci inwestycje.

Systemy wymiany linków i niskojakościowy ruch

Alternatywnym sposobem do pozyskiwania wysokojakościowego ruchu internetowego na naszą stronę jest pozyskiwanie niskojakościowego ruchu. Na pierwszy rzut oka może wydawać się on nietrafiony, choć ma pewne zalety i warto się nad nim zastanowić. W sieci istnieje wiele portali typu like4like gdzie możemy wykupić wejścia na naszą stronę czy lajki w social mediach. Portale takie umożliwiają zbudowanie poprawnego profilu w social mediach np. na Facebooku, z którego możemy kierować ruch na naszą stronę lub skierować ruchu bezpośrednio na naszą witrynę. Po rozmowie ze specjalistą od pozycjonowania, który zajmuje się naszą stroną, możemy dowiedzieć się, czy krótkie wejścia na stronę z różnych części świata w danym przypadku pomogą czy zaszkodzą. Jeśli nawet taki nisokojakościowy ruch będzie przydatny jedynie pod kątem statystyk, możemy wykupić dużą liczbę wejść.

Content marketing i darmowe materiały

ednym z najlepszych sposobów sprowadzania ruchu na naszą witrynę internetową jest przyciąganie użytkowników ciekawymi treściami i darmowymi materiałami. Jak w każdej innej dziedzinie życia coś otrzymane za darmo cieszy podwójnie. Tak jest i w tym przypadku. Osoby zachęcone przydatnymi artykułami lub darmowymi e-bookami z pewnością zapoznają się z naszą stroną i ofertą. Przeglądając witrynę, bardzo często przejrzą ją dokładnie, co będzie generowało długi czas przebywania użytkowana stronie oraz zaowocuje powracaniem na witrynę. Content marketing to również publikowanie darmowych materiałów. Polegał będzie na dodawaniu treści na samej stronie internetowej, które będą służyć niejako przynęta. Możemy również promować dane artykuły i wpisy czy materiały w innych częściach internetu np. na forach tematycznych czy bezpośrednio w dyskusji w popularnych miejscach. Jeśli nasza strona internetowa nie jest jeszcze dobrze wypozycjonowana zdecydowanie warto dodać content do sieci np. poprzez artykuły sponsorowane, influencerów czy inne proste lub płatne metody. W ten sposób będziemy mogli zbudować regularny napływ użytkowników z sieci na naszą pozycjonowaną witrynę. Agencje interaktywne, które oferują profesjonalne tworzenie stron internetowych dużą wagę przykładają do wysokiej jakości contentu na stronie, ponieważ faktem jest, że wysokiej jakości treści są kluczem do osiągnięcia sukcesu firmy w Internecie.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Polecane artykuły
opinie-z-google

Strona internetowa
od 1500 zł

Projektowanie oraz tworzenie stron internetowych WordPress

Sklep internetowy
od 6000 zł

Projektowanie oraz tworzenie sklepów internetowych WooCommerce

Pozycjonowanie SEO
od 550 zł

Pozycjonowanie stron oraz sklepów internetowych w Google

Projektowanie logo
od 625 zł

Tworzymy projekty logo, zapadające w pamięć

Wyceń stronę internetową

Cennik