Pozycjonowanie wizytówki Google – wizytówka Google

Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma jest jednym z najlepszych sposobów promowania firmy się w Internecie. Bardzo wiele osób, firm i marek chętnie dodaje pinezki na mapach Google wraz z danymi o sobie. Spora część osób jednak nie wie, że wizytówkę na Google Moja Firma można pozycjonować, i że jest to bardzo korzystne dla naszej marki. W tym artykule odpowiadamy na pytania – czym jest wizytówka Google Moja Firma i dlaczego warto ją posiadać oraz czym jest, dlaczego warto i jak pozycjonować wizytówkę na mapach Google.

pozycjonownie wizytowki google

Czym jest wizytówka Google Moja Firma i dlaczego warto ją posiadać?

Wizytówka Google Moja Firma to popularna czerwona pinezka pojawiająca się na mapie z danymi naszej firmy. Może być ona wyświetlana w aplikacji Google Maps lub wyszukiwarce Google po prawej stronie wyników wyszukiwania jeśli dotyczy lokalnych zapytań. Wizytówka taka posiada formę rozwijanej karty, na której znajdują się różnorodne dane odnośnie naszej marki i produktów.

Posiadanie wizytówki Google Moja Firma ma wiele plusów i korzyści. Z pewnością pomaga ona pozyskiwać nowych klientów, gdyż mapy Google są źródłem informacji dla wielu osób poszukujących lokalnych firm czy marek. Samo posiadanie wizytówki Google Moja Firma sprawia, że nasza firma jest rozpoznawalna i budzi większe zaufanie oraz kreuje swój pozytywny wizerunek. Samo stworzenie wizytówki Google Moja Firma jest proste i możliwe do przeprowadzenia samodzielnie lub łatwo możemy je zlecić agencji marketingowej, która w zamian za opłatę wykona za nas całe zadanie.

Czym jest pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma i dlaczego warto?

Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma jest procesem analogicznym do pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarce Google. Jest to proces świadomego podnoszenia pozycji wizytówki na liście map Google. Jest to proces długotrwały oraz nieprzewidywalny, który składa się z wielu pojedynczych czynności. Pozycjonowanie jest konfiguracją zgodnie z zasadami i zaleceniami Google oraz dostosowaniem jej taki sposób, aby była chętnie i często wysoko promowana przez mapy Google na liście wyników. Celem pozycjonowania wizytówki na Google Maps jest znalezienie się na pierwszej stronie i na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania, tak aby nasza pinezka była wyświetlana w pierwszej transzy wizytówek po wpisaniu odpowiedniego hasła tematycznego w aplikacji Google Maps.

Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma zapewnia nam wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania na mapach Google, a co za tym idzie lepszą widoczność i możliwość pozyskiwania większej ilości klientów. Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma przekłada się zatem na większe realne zyski i możliwość szybszego rozwoju marki lub zarabiania większych pieniędzy. Wysoka pozycja na mapach Google to również możliwość częstego wyświetlania naszej wizytówki jako propozycji najlepszej wizytówki marki w wyszukiwarce tradycyjnej Google. Pozycjonować wizytówkę warto również z tego względu, iż jest to proces stosunkowo łatwy – dużo łatwiejszy niż pozycjonowanie stron internetowych. Wysoka pozycja naszej wizytówki na mapach Google to również prestiż i renoma oraz możliwość budowania wizerunku lokalnego lidera branżowego.

Jak pozycjonować wizytówkę Google Moja Firma?

Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma rozpoczyna się od kompletnego i poprawnego wypełnienia wszystkich możliwych pól formularzy. Tylko kompletnie uzupełniona wizytówka Google Moja Firma zapewnia efektywne pozycjonowanie oraz promowanie jej przez Google. Wszystkie dane należy wypełnić zgodnie z prawdą tak, aby użytkownicy nie byli poirytowani np. inną kategorią tematyczną, w której będzie wyświetlana nasza wizytówka. Pozyskanie większej ilości odsłon w ten sposób lub inne manipulacje z pewnością nie przyniosą pożądanych efektów. Na wizytówce należy również podać wszystkie istotne dane, które są przydatne dla użytkowników szukających informacji. Informacjami takimi są adres stacjonarny, dane kontaktowe czy odnośniki do naszej witryny i mediów społecznościowych.

Jeśli założyliśmy już, skonfigurowaliśmy i posiadamy kompletnie uzupełnioną wizytówkę, następnym krokiem jest zadbanie o kilka innych czynności. Pierwszą z nich jest ustawienie odpowiedniego opisu. Powinien on zawierać zarówno słowa kluczowe, pod jakimi chcemy być wyszukiwani na mapach Google oraz ciekawie prezentować naszą markę użytkownikom. Połączenie tych dwóch elementów jest trudnym zadaniem, ale odpowiedni opis z pewnością pomoże wyżej pozycjonować naszą wizytówkę w Google Moja Firma.

Zdjęcia i grafiki

Jednym z najważniejszych elementów, jakie decydują o pozycjonowaniu wizytówki Google Moja Firma i na jakie powinniśmy zwrócić szczególną uwagę, są zdjęcia i grafiki. Wizytówka Google Moja Firma daje nam możliwość dodawania różnorodnych zdjęć, którą powinniśmy wykorzystać. Zdecydowanie dobrym pomysłem jest wykonanie profesjonalnych zdjęć firmy i wszystkich miejsc związanych z nią tak, aby klienci mogli poznać naszą markę jak najdokładniej. Od strony pozycjonowania wizytówka bogata w zdjęcia jest chętniej promowana przez Google oraz dostarcza użytkownikom większej ilości informacji. Nie powinniśmy bazować na możliwości dodawania zdjęć przez użytkowników, gdyż te mogą być słabej jakości i nie przedstawiać należycie naszej marki.

Wirtualny spacer

Jeśli chcemy pozycjonować naszą wizytówkę na Google Maps, powinniśmy również dodać na nią wirtualny spacer. Możemy zarobić to za darmo, ponosząc koszt jedynie jego utworzenia, a samo przechowywanie wirtualnego spaceru na wizytówce również jest darmowe. Wirtualny spacer to spacer w technologii Google Street View wykonywany przez fotografa. Umożliwia on przechodzenie do kolejnych części budynku lub danego miejsca oraz rozglądanie się po nim w 360 stopniach. Jest to bardzo atrakcyjny element naszej wizytówki oraz w znaczący sposób wpływa na jej pozycjonowanie.

Opinie użytkowników czyli komentarze i oceny

Bardzo dobrym sposobem, dzięki któremu możemy skutecznie pozycjonować wizytówkę Google Moja Firma, jest zadbanie o opinie użytkowników. W tym względzie nie liczą się bezwzględnie same oceny, a ilość ocen oraz ich aktywność. Aby nasza wizytówka była wyżej w wynikach wyszukiwania Google Maps, warto prosić naszych klientów o dodawanie opinii, a następnie komentować je i prowadzić dialog. Z pewnością wpłynie to pozytywnie na proces pozycjonowania.

Aktualności czyli regularne dodawanie postów

Kolejną czynnością, która pomaga podnosić pozycję naszej wizytówki, jest dodawanie postów aktualności. Wizytówka Google Moja Firma od pewnego czasu daje możliwość publikowania postów podobnych do tych z Facebooka, a regularne ich dodawanie jest bardzo korzystne dla procesu pozycjonowania. Nasze posty powinny być poprawne i ciekawe do użytkowników oraz również zawierać odpowiednie słowa kluczowe.

Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma – podsumowanie:

Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma powinno być tak samo istotne jak pozycjonowanie strony internetowej. Wizytówka Google Moja firma to darmowa reklama firmy. Użytkownicy szukający danej usługi chętniej wybierają firmy, które mają pozytywne opinie w wizytówce Google! Wybierając strony WordPress warto skorzystać z dodatkowej usługi
pozycjonowanie stron www.


Mogą Cię również zainteresować:

CRM – co to jest system CRM?

Crowdfunding – co to właściwie jest finansowanie społecznościowe?

Brief – co to jest brief i jak go stworzyć?

Reklama na Facebooku

Strona internetowa
od 1500 zł

Projektowanie oraz tworzenie stron internetowych WordPress

TAGI:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Polecane artykuły
opinie-z-google

Strona internetowa
od 1500 zł

Projektowanie oraz tworzenie stron internetowych WordPress

Sklep internetowy
od 6000 zł

Projektowanie oraz tworzenie sklepów internetowych WooCommerce

Pozycjonowanie SEO
od 550 zł

Pozycjonowanie stron oraz sklepów internetowych w Google

Projektowanie logo
od 625 zł

Tworzymy projekty logo, zapadające w pamięć

Wyceń stronę internetową

Cennik