Pozycjonowanie stron internetowych SEO – praktyczne wskazówki

Celem pozycjonowania jest doprowadzenie do sytuacji, gdy internauta, wpisując w wyszukiwarkę słowo kluczowe, trafia na Twoją stronę internetową. Przykładem będą tu frazy kluczowe pozycjonowanie łódź czy strony internetowe Łódź – po wpisaniu tej frazy oferta naszej Agencji pojawia się na pierwszej pozycji w wyszukiwarce.

Aby tak się stało, po wpisaniu owych słów kluczowych Twoja strona musi wyświetlać się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Musisz zadbać o to, aby znaleźć się na pierwszej stronie, a najlepiej na jej pierwszych miejscach.

Często pada pytanie: pozycjonować samodzielnie czy zlecić pozycjonowanie Agencji SEO?

Pozycjonowanie jest zajęciem wymagającym dużej wiedzy i wyczucia. Popełniane błędy mogą Cię bardzo wiele kosztować. Długie miesiące pracy mogą zostać zaprzepaszczone przez jeden nieprzemyślany ruch (np. masowe zdobywanie linków ze stron u niskim Page Rank). Zatem najpierw edukacja, później samodzielne pozycjonowanie.

Na marketing w wyszukiwarce Google składają się: pozycjonowanie organiczne (naturalne) oraz reklama płatna – Google AdWords (linki sponsorowane). W wielu przypadkach optymalne jest połączenie obu tych form promocji. Dzięki temu osiągniesz efekt synergii, czyli wzajemnego uzupełniania się i wspierania tych działań.

Pozycja w wynikach wyszukiwania a liczba wejść na stronę

Pierwsze miejsce w wynikach organicznych daje ok. 30-40% całego ruchu z wyszukiwania. Kolejne wartościowe pozycje to druga – czwarta. Dalsze wyniki (piąta-dziesiąta) mają najczęściej szansę tylko na kilka procent tego tortu. Część zapytań oczywiście kończy się kliknięciem reklam AdWords – w granicach 20-50%.

Optymalizacja strony, czyli SEO

Pozycjonowanie strony składa się z dwóch elementów: optymalizacji i zdobywania linków do strony. Zawsze należy rozpoczynać prace od optymalizacji serwisu.

Ważne aspekty techniczne optymalizacji strony internetowej:

  1. Unikaj technologii Flash.
  2. Nie buduj stron typu intro, które zazwyczaj zawierają niemal wyłącznie grafikę lub animację (bez tekstu).
  3. Zadbaj o optymalizację skryptów, bazy danych oraz o wydajny serwer, by strona szybko się ładowała.
  4. Wykup certyfikat SSL dla domeny.
  5. Wykorzystaj tzw. dane strukturalne.
  6. Zadbaj o przyjazne adresy  URL.
  7. Wybierz szablon RWD, by strona była dostosowana do wszystkich rodzajów ekranów.

Tytuł strony (title) oraz opis (description)

Tytuł strony (title w kodzie HTML) ma zdecydowanie największe znaczenie z punktu widzenia SEO. Tag description (opis) nie jest przez Google brany pod uwagę przy ustalaniu rankingu. Pojawia się on jednak w wynikach wyszukiwania i ma realny wpływ na wejścia na stronę.

strony internetowe łódź, strony www łódź_www.awprojekt-art.pl

Liczba linków na stronie

  1. Stosuj menu tekstowe w serwisie (główne, boczne i w stopce). Używaj słów kluczowych w linkach menu, a same podstrony też odpowiednio nazywaj.
  2. Linkuj w tekście do innych podstron, używając anchorów ze słowami kluczowymi.
  3. Pamiętaj o zasadzie first link counts – liczy się pierwszy link. 

Każda podstrona musi mieć przynajmniej jeden link wychodzący. Może to być link do innej podstrony tego samego serwisu.

Optymalizacja grafik

  1. Stosuj formaty JPG, PNG i GIF. Uważaj na rozmiar – wagę obrazów.
  2. Nadawaj plikom obrazów nazwy, używając fraz kluczowych.
  3. Stosuj opisy alternatywne i używaj w nich słów kluczowych.

Rozmieszczenie słów kluczowych na stronie

Najważniejsze słowa kluczowe, na jakich Ci zależy, umieszczaj:

  • w górnej części strony
  • w podpisach alt obrazków
  • w nagłówkach
  • w opisach <strong>
  • w dolnej części podstrony, tu powtórz najważniejsze frazy kluczowe
pozycjonowanie łódź, pozycjonowanie stron łódź_www.awprojekt-art.pl

pozycjonowanie łódź, pozycjonowanie stron łódź_www.awprojekt-art.pl