15 lutego, 2022 AW PROJEKT

Co to jest system CMS?

Definicje CMS różnią się w swoich opisach, ale konsensus prowadzi nas do tej definicji:

System zarządzania treścią (CMS) rzeczownik: aplikacja cyfrowa do zarządzania treścią i umożliwiająca wielu użytkownikom tworzenie, formatowanie, edytowanie i publikowanie treści, zwykle w Internecie, przechowywana w bazie danych i prezentowana w określonej formie, na przykład na stronie internetowej.

Chociaż oficjalna definicja CMS wydaje się sztywna, w rzeczywistości pomaga objąć szeroki rynek systemów zarządzania treścią, biorąc pod uwagę, jak wiele z nich różni się funkcjami.

System zarządzania treścią służy do tworzenia, zarządzania i optymalizacji cyfrowych doświadczeń klientów.

Mówiąc dokładniej, system CMS to aplikacja, która umożliwia użytkownikom współpracę przy tworzeniu, edytowaniu i produkcji treści cyfrowych: stron internetowych, postów na blogach itp. CMS (lub WCM — system zarządzania treścią internetową) ewoluuje od samego pomagania uruchamiasz treści cyfrowe w bardziej niezawodnym systemie, który jest podstawą zarządzania ogólnym doświadczeniem cyfrowym w wielu różnych kanałach, takich jak poczta e-mail, aplikacje mobilne, media społecznościowe, witryny internetowe i inne.

Każde podstawowe rozwiązanie do zarządzania treścią internetową pomaga przesyłać lub pisać treści, formatować je, dodawać nagłówki i obrazy oraz wykonywać szereg czynności za kulisami, takich jak SEO. Ale w świecie wielu urządzeń, zorientowanym na użytkownika, to nie wystarczy. Marketing cyfrowy ewoluował, kładąc większy nacisk na wrażenia klientów, wykorzystując aplikacje mobilne, Internet rzeczy i nie tylko. Wszystko to zależy od systemu zarządzania treścią WWW, który oddziela zarządzanie treścią od prezentacji treści.

Zalety systemu CMS

  • Potężny edytor treści z opcjami edycji wizualnej i opartej na kodzie. Miło jest też zobaczyć kreatory przeciągania i upuszczania.
  • Podstawowe funkcje CMS, takie jak możliwość dodawania, formatowania i publikowania treści, a także uwzględnianie ról użytkowników.
  • Dostęp do motywów, wtyczek i integracji innych firm w celu ulepszenia Twojej witryny.
  • Funkcje marketingowe lub integracje CMS dla takich rzeczy jak e-mail marketing, media społecznościowe i kupony.
  • Możliwości e-commerce do potencjalnej sprzedaży produktów.
  • Elastyczność z Twoim projektem. Obejmuje to responsywność urządzeń mobilnych i kontrolę niestandardowego kodu.

Najpopularniejsze systemy CMS

Od projektów open source po hostowane narzędzia do tworzenia witryn — wszystkie te systemy zarządzania treścią mogą pomóc w zbudowaniu witryny internetowej.

1. WordPress

WordPress to zdecydowanie najpopularniejszy system zarządzania treścią. W rzeczywistości CMS WordPress obsługuje 43,1% wszystkich witryn w Internecie (w tym blog Themeisle).

Istnieje wiele powodów, dla których WordPress jest tak popularny. Pobieranie i używanie jest bezpłatne. Jest również łatwy do nauczenia, elastyczny i przyjazny dla wyszukiwarek. Dodatkowo tysiące motywów i wtyczek sprawiają, że jest to jedna z najbardziej konfigurowalnych platform. To zdecydowanie dostosowuje WordPressa do naszej podstawowej definicji CMS i nie tylko!

Co więcej, WordPress jest łatwy w użyciu dla nowicjuszy, dając jednocześnie programistom wystarczającą swobodę w zabawie z kodem. Początkujący mogą zacząć od poziomu podstawowego i zdobywać umiejętności w miarę postępów. Nadaje się do prawie każdego rodzaju strony internetowej. Jeśli kiedykolwiek napotkasz problemy z WordPressem, możesz skorzystać z silnej społeczności WordPressa, która pomoże Ci rozwiązać problem.

system CMS WordPress

system CMS WordPress

2. Joomla

Joomla to darmowy CMS, który ma imponujący zestaw funkcji i obsługuje ponad 70 języków. Jest to dobre rozwiązanie dla każdej witryny, która wymaga kompleksowego zarządzania treścią, zwłaszcza witryn edukacyjnych lub złożonych witryn, takich jak sieci społecznościowe.

Dostępnych jest kilka szablonów front-end i back-end, które pomogą Ci zbudować solidne podstawy. To, co wyróżnia Joomla, to rozbudowane grupy użytkowników i opcje zarządzania użytkownikami oraz wiele wbudowanych funkcji, takich jak zarządzanie wyszukiwaniem i narzędzia marketingowe CMS. Będziesz także mógł zbierać zgodę użytkownika i zarządzać nią.

Joomla jest przyjazna dla programistów. Jednocześnie oferuje przyjazny dla użytkownika interfejs, dzięki czemu jest zgodny z naszą definicją CMS. Jeśli chcesz wiedzieć, jak wypada w porównaniu z WordPress, sprawdź to porównanie.

3. Drupal

Drupal jest drugim po WordPressie najpopularniejszym systemem CMS. Jeśli zapytasz ludzi obeznanych z technologią, czym jest system zarządzania treścią, najprawdopodobniej podadzą oni jako przykład Drupala. To dlatego, że jest to jedyny CMS, który wymaga najbardziej technicznych kotletów.

Drupal jest również darmowy, ale będziesz potrzebować własnego hostingu. Dzięki zaawansowanemu panelowi administracyjnemu daje pełną kontrolę nad prezentacją treści oraz zarządzanie użytkownikami i uprawnieniami. Po wyjęciu z pudełka ładuje się szybko, jest bezpieczny i obsługuje ponad 100 języków. Gotowe szablony dla różnych branż, takich jak turystyka i handel elektroniczny, ułatwiają użytkownikom tworzenie stron internetowych.

Podsumowanie

Jeśli zastanawiasz się nad uruchomieniem strony internetowej lub uaktualnieniem tej, którą już masz, powinieneś spojrzeć na koszt, łatwość obsługi, elastyczność i skalowalność swojego CMS.

Istnieje wiele opcji CMS do stworzenia strony www. Być może słyszałeś o platformach CMS, takich jak WordPress, Drupal, Joomla, Squarespace, Weebly, Wix i innych.

WordPress to najpopularniejszy system zarządzania treścią na świecie. Obsługuje ponad 38% wszystkich witryn w Internecie. Większość agencji interaktywnych oferuje tworzenie stron internetowych właśnie w systemie WordPress.

Wierzymy, że WordPress jest absolutnie najlepszym dostępnym CMS, bez dwóch zdań polecamy strony WordPress!

  • Udostępnij
, , , ,