Audyt SEO strony internetowej – agencyjne oraz automatyczne

Audyt SEO strony internetowej to podstawowe narzędzia diagnostyczne, dzięki którym dowiadujemy się czy nasza strona internetowa jest zoptymalizowana poprawnie pod kątem pozycjonowania, a samo pozycjonowanie przebiega w prawidłowy sposób. Jest to również punkt wyjściowy do wielu działań, a wiedza o witrynie internetowej bezpośrednio wpływa na możliwość skutecznego pozycjonowania. Na rynku istnieją audyty agencyjne wykonywane przez pracowników agencji SEO oraz audyty darmowe wykonywane automatycznie na specjalnych serwisach internetowych. Często jednak do końca nie wiemy, który z nich wybrać nie znając ich pełnej charakterystyki. W tym tekście przedstawiamy i opisujemy audyty agencyjne oraz automatyczne i podpowiadamy, w jakiej sytuacji warto wybierać dane rozwiązanie.

audyt-seo-strony-www

Audyt SEO strony internetowej to podstawowe narzędzia diagnostyczne, dzięki którym dowiadujemy się czy nasza strona internetowa jest zoptymalizowana poprawnie pod kątem pozycjonowania, a samo pozycjonowanie przebiega w prawidłowy sposób. Jest to również punkt wyjściowy do wielu działań, a wiedza o witrynie internetowej bezpośrednio wpływa na możliwość skutecznego pozycjonowania. Na rynku istnieją audyty agencyjne wykonywane przez pracowników agencji SEO oraz audyty darmowe wykonywane automatycznie na specjalnych serwisach internetowych. Często jednak do końca nie wiemy, który z nich wybrać nie znając ich pełnej charakterystyki. W tym tekście przedstawiamy i opisujemy audyty agencyjne oraz automatyczne i podpowiadamy, w jakiej sytuacji warto wybierać dane rozwiązanie.

Audyt SEO w agencji

Audyt SEO wykonywany przez agencję polega na sprawdzeniu naszej witryny internetowej pod kątem pozycjonowania przez specjalistów, czyli żywe osoby pracujące w danej agencji. Audyty tego typu wykonuje się przy pomocy darmowych i ogólnodostępnych narzędzi diagnostycznych w Internecie, ale i również przy pomocy płatnych narzędzi czy narzędzi autorskich, które posiada jedynie dana agencja SEO. Efektem wykonania audytu jest stworzenie raportu, który będzie zawierał spis sprawdzonych elementów wraz z ocenami, a także spis działań wykonanych przy witrynie internetowej. Raporty takie najczęściej zawierają również wskazówki i rekomendacje, a także indywidualne adnotacje.

Na rynku działa wiele agencji SEO, które oferują audyt SEO czyli sprawdzenie naszej strony internetowej. Do wyboru otrzymujemy bardzo szeroki wachlarz usług związanych z audytem witryny. Mogą to być zarówno sprawdzenia poszczególnych elementów strony np. dotyczących optymalizacji lub linkowania albo też kompleksowe sprawdzenie strony internetowej pod kątem dostosowania do wyszukiwarki internetowej. Samo przekazanie strony jest bardzo proste i polega jedynie na przesłaniu dostępu do witryny specjalistom, którzy będą audytowali naszą stronę www. Następnie w ciągu kilku – kilkunastu dni specjaliści będą testowali ją i gromadzili informacje na temat naszej witryny internetowej, aby finalnie stworzyć raport.

Pierwszym plusem audytu wykonywanego w agencji przez pracowników i specjalistów jest fakt wykonywania ich przez żywe osoby. Audyty wykonywane w ten sposób są dużo bardziej dokładniejsze, gdyż wykonywane są pod kątem charakteru naszej strony internetowej. Specjaliści mogą interpretować wyniki oraz zdecydować czy dany wynik nawet pomimo nieprawidłowego wskazania jest istotny czy nie należy zwracać na niego uwagi. Pracownicy sprawdzający naszą witrynę będą mogli również sprawdzać te elementy, które są istotne dla działania naszej witryny. W wypadku audytów SEO agencyjnych istnieje też mniejsze ryzyko nieprawidłowych wskazań czy błędnych wyników, gdyż wszystkie są sprawdzane przez ludzi, a nie generowane bez sprawdzenia przez automaty.

Audyty agencyjne możemy również zamawiać w różnych formach oraz pod kątami funkcjonowania naszej strony internetowej. To bardzo wygodne rozwiązanie, dzięki któremu możemy prosto uzyskać takie informacje na jakich nam zależy najbardziej. Audyty wykonywane w agencjach SEO przez specjalistów zawierają również rekomendacje oraz wskazówki dostosowane do naszej indywidualnej sytuacji. Jest to szczególnie ważny plus dla osób, które nie znają się na SEO, a dzięki rekomendacjom będą wiedziały, w jaki sposób zająć się witryną lub jak ją rozwijać.

 

Audyt SEO automatyczny

Audyty automatyczne to audyty SEO wykonywane na specjalnych w serwisach tematycznych. W sieci znajdziemy całkiem sporo tego typu witryn oferujących sprawdzenie naszej strony internetowej pod kątem pozycjonowania. Serwisy tego typu są najczęściej darmowe i oferują szybkie sprawdzenie strony internetowej. Zasada działania audytów automatycznych jest bardzo prosta. Po odnalezieniu odpowiedniego serwisu umożliwiającego sprawdzenie witryny wystarczy w jego głównej części wpisać adres www naszej strony internetowej oraz uruchomić audyt. Sprawdzanie witryny internetowej najczęściej trwa ok. kilkudziesięciu sekund. W tym czasie zaawansowane algorytmy oraz roboty danego serwisu pobierają z Internetu wszystkie możliwe statystyki na temat naszej strony internetowej, a następnie je analizują. Korzystanie z audytów automatycznych nie wymaga udzielania dostępu do naszej witryny internetowej, gdyż audyty wykonywane są na podstawie ogólnodostępnych i darmowych narzędzi czy informacji o naszej stronie w Internecie.

Po sprawdzeniu naszej witryny efektem końcowym tego typu audytu jest wygenerowanie raportu. Raport ma formę słowno graficzną oraz zawiera wszystkie sprawdzone elementy wraz z wynikami i normami, jakie powinna spełniać witryna internetowa. Często również w raportach tych znajdziemy praktyczne wskazówki dotyczące tego jak poprawić element, który nie spełnia ogólnych standardów.

Zaletami audytów automatycznych przede wszystkim jest ich cena, a właściwie jej brak. Audyty takie są darmowe, a więc nie płacimy nic za ich wykonanie i nie musimy ponosić kosztów związanych z diagnostyką witryny. Audyty automatyczne możemy wykonywać bardzo często bez zwracania uwagi na ich częstotliwość. Pomaga to uzyskać bardzo wiele różnorodnych informacji na temat naszej strony i monitorować ją wręcz na bieżąco. Samo wykonanie audytów automatycznych jest bardzo proste oraz intuicyjne, a także dostarcza wielu przydatnych informacji.

 

Audyt SEO strony internetowej – który audyt wybrać?

Audyty agencyjne zdecydowanie warto wybierać w tych wszystkich sytuacjach, w których jest to możliwe. Z pewnością jest to rozpoczęcie pozycjonowania oraz kluczowe momenty dla funkcjonowania witryny. Audyty tego typu powinniśmy wybierać też jeśli planujemy wprowadzić zmiany lub jeśli chcemy zweryfikować działania innej agencji SEO, która zajmuje się naszą stroną internetową. Audyt agencyjne należy również wykonywać jeśli nigdy nie sprawdzaliśmy naszej strony internetowej lub ją zakupiliśmy i nie wiemy o niej nic.

Darmowe audyty automatyczne są z kolei korzystne do regularnego sprawdzania naszej strony i monitorowania bieżącego witryny. Powinniśmy wykonywać je regularnie, aby sprawdzać, czy dana witryna funkcjonuje poprawnie, a także powinniśmy wybierać je w pierwszej kolejności jeśli zauważymy nagłe niezrozumiałe spadki w pozycji w rankingu Google, dzięki czemu będziemy mogli uzyskać szybkie i podstawowe informacje.

Audyt strony www – podsumowanie:

Audyt SEO strony internetowej powinien być wykonywany regularnie. Nasza Agencja uwzględnia comiesięczny audyt strony www w ramach pakietów pozycjonowanie stron www, oraz pozycjonowanie lokalne. Strony WordPress są przyjazne wyszukiwarce Google. Regularnie przeprowadzany audyt strony www pozwala na bieżąco wdrażać optymalizacje SEO. Zdecydowanie bardziej wartościowe są audyty przeprowadzane przez agencje SEO z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi jak np. senuto.


Mogą Cię również zainteresować:

CRM – co to jest system CRM?

Crowdfunding – co to właściwie jest finansowanie społecznościowe?

Brief – co to jest brief i jak go stworzyć?

Reklama na Facebooku

Strona internetowa
od 1500 zł

Projektowanie oraz tworzenie stron internetowych WordPress

TAGI:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Polecane artykuły
opinie-z-google

Strona internetowa
od 1500 zł

Projektowanie oraz tworzenie stron internetowych WordPress

Sklep internetowy
od 6000 zł

Projektowanie oraz tworzenie sklepów internetowych WooCommerce

Pozycjonowanie SEO
od 550 zł

Pozycjonowanie stron oraz sklepów internetowych w Google

Projektowanie logo
od 625 zł

Tworzymy projekty logo, zapadające w pamięć

Wyceń stronę internetową

Cennik