Content marketing – artykuły sponsorowane na blogach

Niezależnie od innych działań marketingowych, które zaplanowaliście warto zainteresować się content marketingiem. Nie wystarczy tworzyć treści – trzeba znaleźć sposoby na ich promocję, aby trafiły do właściwego użytkownika we właściwym czasie. Niektórzy marketerzy unikają promocji, ponieważ nie chcą wydawać dużych pieniędzy na reklamę.

Jeśli nie masz zespołu zajmującego się content marketingiem, możesz znaleźć agencję lub freelancerów, którzy zajmą się twoją marką. Wybierając sprawdzoną Agencję, która zajmuje się marketingiem internetowym możesz liczyć na zdecydowanie lepsze efekty. Wynika to z poziomu wiedzy i doświadczenia jakie posiadają specjaliści od marketingu internetowego.

Może się wydawać, że każdy, kogo znasz, ma swój blog lub kanał YouTube. A jednak nie każdy osiąga sukces. To może brzmieć szorstko, ale to prawda. Niektórzy ludzie są lepsi w tworzeniu historii, łączeniu interesujących wizualnie filmów lub tworzeniu przyciągających wzrok grafik niż inni.

Content marketing obejmuje również cele, określoną grupę odbiorców oraz sposób pomiaru i śledzenia wydajności treści. Możesz korzystać z kluczowych wskaźników wydajności (KPI), takich jak odwiedziny na stronie internetowej, akcje mediów społecznościowych, współczynniki odrzuceń, subskrypcje biuletynów i tak dalej. To, co mierzysz, zależy po części od twoich celów. Jeśli jesteś zainteresowany zwiększeniem obecności społecznej, prawdopodobnie przyjrzysz się, jak Twoje treści działają w mediach społecznościowych. Czy to sprawia, że ​​ludzie podążają za tobą? Podobnie, jeśli jesteś zainteresowany zwiększeniem sprzedaży, będziesz chciał sprawdzić, ile osób kliknęło na treść i skończyło na kupowaniu czegoś od Ciebie.

Gdy po raz pierwszy zaczniesz publikować i udostępniać treści, możesz dostać kilka kliknięć lub kilka polubień. Ale kiedy nabierasz rozpędu, a ludzie zaczynają zdawać sobie sprawę, że jesteś obecny np. w mediach społecznościowych, ilość ruchu powinna wzrosnąć.

Rzym nie został zbudowany w jeden dzień i jest mało prawdopodobne, że uzyskasz natychmiastowe wyniki dzięki content marketingowi. Ale trzymanie się swojej strategii i planu oraz dokonywanie odpowiednich zmian może pomóc Ci cieszyć się sukcesem.

Artykuły sponsorowane na blogach – najważniejsze korzyści

bardzo skuteczna forma pozycjonowania
wzrost ruchu na stronie, sklepie
→ wzrost sprzedaży
→ budowanie renomy marki
→ budowanie pozycji lidera branży oraz experta
→ przekazują treści merytoryczne
→ w subtelny sposób reklamują Twój produkt
→ przedstawiają zalety produktu/usługi
→ są zdecydowanie bardziej wiarygodne niż inne formy reklamy (np. katalogi)
→ zawierają słowa kluczowe oraz linki prowadzące do Twojej strony
→ wzrost liczby fanów