Tworzenie witryny przyjaznej wyszukiwarkom – strona przyjazna SEO

Strona dobrze widoczna w wyszukiwarce to gwarancja sukcesu firmy! Mówi się, że jeśli firma nie jest widoczna w Google to nie istnieje, a im wyższa pozycja witryny w wyszukiwarce tym wyższa pozycja i renoma firmy wśród konkurencji.
Witryna spełniająca kryteria wyszukiwarek powinna być użyteczna,  oraz zawierać wartościowe i przystępne dla użytkownika treści.

Tworzenie witryny przyjaznej wyszukiwarkom – przystępność witryny dla wyszukiwarki

Pierwszym etapem tworzenia strony przyjaznej SEO jest gwarancja, że Twoja strona zostanie odnaleziona i zindeksowana przez wyszukiwarki. Wyszukiwarki odnajdują nowe witryny korzystając ze znalezionych wcześniej linków. Dlatego przy tworzeniu strony internetowej przyjaznej SEO warto zacząć od tworzenia wewnętrznej struktury odnośników, po której roboty indeksujące będa mogły poruszać się w prosty sposób.

Mapy witryny XML Sitemaps (Google, Yahoo! i Bing)

Korzystając z protokołu XML Sitemaps możesz przesłać wyszukiwarkom listę wszystkich stron, które chcesz zindeksować. Rejestracja i weryfikacja mapy XML może podnieść wskaźnik rankingowy oraz autorytet witryny. Pierwszym krokiem w procesie budowania mapy XML jest stworzenie pliku .xml i tu warto skorzystać z pomocy programistów. Gdy Twoja mapa zostanie zaakceptowana a witryna zindeksowana warto monitorować jej wyniki oraz dokonywać jej aktualizacji. Jeśli Twoja strona jest często aktualizowana dobrym rozwiązaniem jest użycie specjalnych narzędzi, które będą automatycznie aktualizować mapę witryny.

Funkcjonalność i przystępność wyszukiwania

Wyszukiwarki usiłują odzwierciedlić charakterystyczny dla ludzi sposób oceny witryn ze względu na ich jakość. Gdyby nadawanie pozycji rankingowej powierzyć ludziom, to właśnie użyteczność i przystępność witryny odgrywały by decydującą rolę. Ponieważ jednak o pozycji witryny decydują nie ludzie a roboty –  nie jest im łatwo posegregować treści i dlatego używają innych wyznaczników, które pomagają im dokonać oceny. Najlepiej znaną oceną jest liczenie linków prowadzących na stronę – bardziej wartościowe strony otrzymują więcej linków. Wyszukiwarki zakładają, że wysokiej jakości linki odwołują do wysokiej jakości treści oraz, że witryny przystępne internautom z wysokiej jakości zawartością zostają nagradzane większa liczbą linków. W praktyce hipoteza ta idealnie się sprawdza a dobrej jakości witryny znajdują się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarkach.

Strona internetowa dostosowana do urządzeń mobilnych

W kwietniu 2015 roku Google wprowadziło aktualizację, w ramach której przyjazność strony internetowej dla urządzeń mobilnych stała się czynnikiem rankingowych – udostępniając tym samym test zgodności z urządzeniami mobilnymi. Jeśli Twoja strona pozytywnie przechodzi test oznacza to, że będzie uznana przez Google za przyjazną dla urządzeń mobilnych.

Tworzenie witryny przyjaznej wyszukiwarkom – znaczniki tytułowe

Najważniejszym elementem każdej witryny pod względem trafności wyszukiwania jest znacznik title, któty znajduje się wewnątrz sekcji head dokumentu HTML i jest jedynym elementem metainformacji o stronie, który ma wpływ na trafność wyszukiwania oraz ranking.

Znaczniki opisowe meta pełnią trzy funkcje:

  • opisują treść strony,
  • służą jako krótkie tekstowe reklamy, które nakierowują wyszukiwarki na Twoje strony,
  • są używane do wyświetlania słów kluczowych.

Tworzenie witryny przyjaznej wyszukiwarkom – znaczniki nagłówków

Znaczniki nagłówków HTML (<h1>, <h2>, <h3>, <h4> itd) zostały stworzone w celu wskazania hierarchii treści wewnątrz artykułu. Jeśli na stronie znajduje się kilka nagłówków różnych poziomów, to wyszukiwarki za ważniejsze uznają słowa znajdujące się w znacznikach wyższego poziomu.

Nazwy plików graficznych oraz atrybuty alt

Wyszukiwarki weryfikują nazwy plików, sprawdzając czy informuje o zawartości obrazka. Jeśli np. obrazek przedstawia Myszkę Miki, nazwij plik myszka-miki.jpg lub umieść nazwę w adresie URL, np. twojastrona.pl/myszka-miki/portret.

Efektywne kierowanie na słowa kluczowe oraz optymalizacja treści

Dobrej jakości, unikalna treść jest bardzo ważnym czynnikiem rankingowym. Dlatego przy pisaniu tekstów na stronę warto poświęcić temu dużo czasu i uwagi, tak aby treści nie były kopiowane, nie zawierały błędów ortograficznych, były napisane w sposób zrozumiały dla odbiorcy i przede wszystkim aby były kierowane do odpowiedniej grupy odbiorców czyli potencjalnych klientów. Warto zadbać o dobrej jakości tytuły, który będą odgrywały rolę skutecznej reklamy oraz dobrej jakości grafiki, które spotęgują odbiór naszej strony internetowej.